המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

התמחויות בתואר במנהל עסקים

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה לפקולטה למנהל עסקים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים לפתוח שלוש התמחויות:
1.      התמחות בשיווק
2.      התמחות במימון
3.     ​התמחות ביזמות וחדשנות 
(החל משנת הלימודים תשע"ט)

התמחות בשיווק
שיווק הוא אחת הפונקציות החשובות בהעצמת כושר השרידות של העסק, בגיבוש המדיניות האסטרטגית שלו, וביישומה המוצלח. סביבת העסקים הדינאמית והמשתנה מחייבת עיצוב ויישום של מדיניות שיווקית ארוכת טווח, תוך הבנת צורכי הלקוח, הכרת המתחרים, קביעת יעדים ועידוד הארגון לחדשנות מתמדת בפיתוח מוצריו ושירותיו. נושאי הלימוד בחטיבת ההתמחות מעניקים לסטודנטים כלים לניתוח הסביבה העסקית של המתחרים והצרכנים ומלמדים כיצד למקסם את הפוטנציאל השיווקי תוך שימוש בערוצי הפצה יעילים, תמחור נכון ותכנון תמהיל השיווק באופן מיטבי. ההתמחות מכשירה את הלומדים לתפקידים בתחום השיווק, כדוגמת מנהלי שיווק, מנהלי תקשורת שיווקית, מנהלי מוצרים ומנהלי מותגים בחברות ובארגונים. המסלול אף מכשיר לתפקידים מגוונים במשרדי פרסום ויחסי ציבור, בחברות ייעוץ ובמכוני מחקר.

קורסים ייחודיים להתמחות בשיווק 
שיווק בינלאומי
ניהול מותגים
שיווק בסין
תקשורת שיווקית משולבת
ניהול מערכות הפצה ועסקים קטנים
התנהגות צרכנים
שיווק שירותים
סמינר בשיווק

התמחות במימון
תחום המימון עוסק בהקניית כלים הדרושים לניהול הפיננסי של חברות ולניהול השקעות. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים ליסודות תיאורטיים ולקורסים שימושיים בתחומים: קריטריונים לבדיקת כדאיות השקעות, פיזור סיכונים בתיקי השקעות, מדדי ביצועים, הערכת עלות ההון ותקצוב הון, מבנה ההון האופטימאלי של החברה ונקודת האיזון. המסלול מעניק רקע בתחום המכשירים הפיננסיים, כולל חוזים עתידיים ואופציות. דגש מיוחד מושם על הבהרת ההיבטים התיאורטיים והמעשיים של שוק ההון, תוך פיתוח כלים להערכת פעילותם של קרנות נאמנות ותעודות סל.
ההתמחות במסלול מכשירה את הסטודנטים לתפקידים שונים בשוק ההון, לתפקידי ניהול במוסדות פיננסיים כדוגמת בנקים וחברות ביטוח, וכן לתפקידים במחלקות כספים של פירמות וחברות יעוץ.

קורסים ייחודיים להתמחות במימון
שוק ההון בישראל
אופציות ונכסים נגזרים
ניהול סיכונים
ניהול בנקאי
עקרונות בהשקעות
ניהול פיננסי
מימון בינלאומי
סמינר במימון
 

​התמחות ביזמות וחדשנות בתואר במנהל עסקים
הפקולטה למנהל עסקים מאפשרת לתלמידיה להתמחות במסגרת לימודי התואר הראשון באחד מהתחומים הבאים: מימון, שיווק ויזמות וחדשנות. ההתמחות ביזמות וחדשנות כוללת 4 קורסי חובה  (בהיקף של 12 נ"ז) ופרויקט בחממה בליווי מנחה ומומחים מהתעשייה .

ההתמחות מזכה ב-24 נ"ז מתוך 120 הנ"ז של התואר הראשון. קורסי ההתמחות מתפרשים על פני שנים ב' ו-ג'. פירוט הקורסים ראו בהמשך. מסיימי ההתמחות יקבלו תעודה מיוחדת, בנוסף לתעודת  ה-B.A.

תלמידים שלא מעוניינים בהתמחות יוכלו ללמוד מתוך מגוון הקורסים של 3 ההתמחויות השונות, עליהם לקחת לפחות שני קורסים מכל  התמחות ו- וסמינר. בבחירת הסמינרים תינתן עדיפות לתלמידים שבחרו בהתמחות הרלוונטית.

* תנאי קבלה להתמחות ביזמות וחדשנות הינו ציון 75 בממוצע בקורסים ניהול התפעול ויזמות עסקית . סטודנט שלא עונה על תנאי זה לא יוכל לסיים תואר עם התמחות.

קורסים ייחודיים להתמחות ביזמות וחדשנות:

שנה ב'

1. פיתוח מוצרים ושירותים – 3 נ"ז (פרופסור רם הרשטיין)
2. פרויקט בפיתוח מוצרים ושירותים – 3 נ"ז (פרופסור רם הרשטיין)
3. בניית תוכנית עסקית – 3  נ"ז (ד"ר רון ברגר).
4. חקר שווקים ושיתופי פעולה לחברות סטארט-אפ  – 3 נ"ז (פרופסור גל רז).
 

שנה ג'

1. פרויקט בחממה , בליווי מנחה ומומחים מהתעשייה – 12 נ"ז. 

קורסי בסיס משותפים לכל התלמידים בתואר
אנגלית לפטור        
כלכלה מיקרו ומקרו        
שיטות סטטיסטיות למנע”ס א’, ב’    
מתמטיקה א’, ב’        
מבוא למימון א’, ב’        
מבוא לשיווק    
יסודות החשבונאות א’, ב’    
מבוא לניהול משאבי אנוש    
מבוא למדעי ההתנהגות    
מבוא למערכות מידע        
מבוא למשפט עסקי        
שיטות מחקר במנע”ס        
מבוא להתנהגות ארגונית     
כתיבה מדעית 
כתיבה עסקית באנגלית 

לימודים מתקדמים    
אתיקה בעסקים        
קבלת החלטות בארגונים    
ניהול עסקי בעידן דיגיטלי
פיתוח וניהול מוצרים ושירותים    
מדיניות כלכלית ועסקית בישראל    
ניתוח דוחות כספיים        
יזמות עסקית        
מדיניות עסקית        
ניהול שינויים        
הון ושלטון           
גישות מתקדמות בניהול       
סוגיות ניהול במדינות מתפתחות

פקולטה למנהל עסקים