בתכנית הנלמדת בבית הספר לפסיכולוגיה ניתן דגש רב על יישום החומר הנלמד:
במהלך הלימודים משולבות התנסויות מעשיות, סדנאות, הרצאות אורח, ימי עיון וקורסים מעשיים מקיפים.
את התכנית מוביל סגל אקדמי המשלב מוניטין אקדמי לצד ניסיון מעשי רב שנים, המדריך ומלווה את הסטודנטים לכל אורך מסלול לימודיהם, תוך שימת דגש על הכוונה ופיתוח אישי של הסטודנטים כחלק מהכנתם לעולם העבודה.
תכנית הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית נועדה להכשיר פסיכולוגים התפתחותיים ולתת בידם כלים עדכניים לאבחון וטיפול בתחום הפסיכולוגי התפתחותי בגיל הרך. המגמה מכשירה אנשים בעלי ידע רחב באבחון התפתחותי, הבנה של התפתחות נורמטיבית ופתולוגית בגיל הרך בתחומי הקוגניציה וההתפתחות החברתית והרגשית. התכנית שמה דגש על התערבויות חדשניות, עבודה עם הורים וצוותים חינוכיים כשותפים בגידולו של הילד. תשומת לב מיוחדת מוקדשת לידע עדכני באבחון וטיפול בילדים על הקשת האוטיסטית. שעורים ייחודיים בנושא האוטיזם ניתנים במהלך הלימודים. המגמה ההתפתחותית חרטה על דגלה גישה רב תרבותית, קהילתית- אקולוגית. כל זאת, על בסיס המחקר והידע העדכניים ביותר בתחום, ובכלל זה ידע נוירופסיכולוגי-התפתחותי.
לתכנית צוות מורים מעולה ומיומן. תכנית הלמודים מקיפה ועדכנית ועונה לדרישות החטיבה ההתפתחותית בהסתדרות הפסיכולוגים ומשרד הבריאות. המרכז האקדמי למשפט ולעסקים נמצא בקשר עם בתי חולים וקופות החולים השונות לשיבוץ התלמידים לפרקטיקום מותאם במכונים להתפתחות הילד ובתחנות חינוכיות-התפתחותיות, כל זאת על מנת להכשיר דור המשך מעולה של פסיכולוגים התפתחותיים שידעו לתת מענה גם לצרכים הגדלים של הנמצאים על הקשת האוטיסטית.
למה אצלנו?
- סגל הוראה מוביל מהפרקטיקה המקצועית
- תכנית הוראה עדכנית ומותאמת לצרכי השדה
- יחס אישי לסטודנטים
- מלגות מיוחדות למצטיינים
- מיקום נוח ונגיש במרכז העסקים של רמת גן
תנאי קבלה תואר שני MA בפסיכולוגיה התפתחותית
- תואר אקדמי ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות ממוסד מוכר בלבד.
- ממוצע של 89 ( 88.5 ) לפחות בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון של לפחות 90 במבחן המתא"ם, או
- ציון של 110 במבחן המתא"ם – למועמדים שהממוצע בקורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה נמוך מ- 88.5 ולא נמוך מ- 85, או
- ממוצע של 94 בכל קורסי הפסיכולוגיה והמתודולוגיה וגם ציון של 87 לפחות במבחן המתא"ם.
- מועמדים בעלי דוקטורט שהינם בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה לא נדרשים בבחינת המתא"ם.
- התחשבות בתוצאות מבחן GRE, Subject Test Psychology כתחליף לבחינת המתא"ם – ממוצע של 70% בשלושת החלקים.
- מועמדים בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה מחו"ל, השקול לתואר ישראלי, יידרשו להציג ציון של 110 לפחות בבחינת המתא"ם/GRE כפי שמפורט דלעיל.
- *המרכז האקדמי שומר לעצמו את האפשרות לקבל עד 10 אחוז מכלל הסטודנטים כחריגים, וזאת מטעמים של רצון להשיג מגוון, ונתונים אישיים ואקדמיים מיוחדים.
תוכנית הלימודים בפסיכולוגיה התפתחותית כוללת את הקורסים הבאים:
שנה א' | שנה ב' |
התפתחות קוגניטיבית | סוגיות בהערכת ילדים בגיל הרך א' |
יסודות הטיפול הפסיכודינמי | סטטיסטיקה ושיטות מחקר ב' |
מבוא לטיפול במסגרת מערכתית | עבודת גמר |
פסיכופתולוגיה התפתחותית א' | סדנת פרקטיקום ב' |
התפתחות רגשית וחברתית תקינה וחריגה | פסיכופתולוגיה בהפרעות נוירו - התפתחותיות |
נוירולוגיה התפתחותית - תקינה וחריגה | סמינר אמפירי |
פסיכודיאגנוסטיקה לגיל הרך א' | הורות |
סטטיסטיקה ושיטות מחקר א' | אתיקה בטיפול פסיכולוגי, באבחון ובמחקר |
גישות טיפוליות בגיל הרך | התערבויות באוטיזים אבחון וטיפול |
פסיכופתולוגיה התפתחותית ב' - תסמונת הקשת האוטיסטית | סדנת פרקטיקום ג' |
גישות מגוונות בפסיכותרפיה | סוגיות בהערכת ילדים בגיל הרך ב' |
פסיכודיאגנוסטיקה לגיל הרך ב' | טיפול במשחק |
סדנת פרקטיקום א' | הפרעות קשב וריכוז |
יסודות הטיפול קוגניטיבי-התנהגותי | מצבי חירום ומשבר - הערכה והתערבות |
התפתחות שפה וליקוי שפה בגיל הרך | |
סמינר עיוני |