כיתה
תפריט נוסף
חזרה
ענבל שטוקהיים
ד"ר ענבל שטוקהיים

ד"ר ענבל שטוקהיים היא מרצה לשיווק ולקבלת החלטות, משמשת כראשת ההתמחות ביזמות וחדשנות, ואחראית על תחום מעורבות חברתית במרכז האקדמי למשפט ולעסקים.

בעלת תואר דוקטור מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ותארים שני (בהצטיינות) וראשון מהאוניברסיטה העברית.

לאחר סיום התואר השני, שימשה במגוון תפקידי ניהול בתעשיית ההי-טק לרבות סמנכ"ל שיווק בחברה למכשור רפואי,

יועצת לקרן ההשקעות של ג'ונסון אנד ג'ונסון בישראל ושותפה במשרד לייעוץ אסטרטגי.

יועצת, מאמנת ומלווה יזמים ומנהלים מאז שנת 2003. שמשה כמרצה לשיווק וניהול באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת בר אילן ובטכניון. זכתה בתעודת הצטיינות על הוראה מטעם אוניברסיטת תל אביב.

ד"ר שטוקהיים חוקרת תהליכי קבלת החלטות בדגש על תפיסות היררכיה, העברת מידע ובחירה בסביבות אונליין ואופליין.

Note: For joint publications, please elaborate the order of the listed authors and the way they appear according to their relative contribution.

  1. D. Dissertation

Sense of power and review generation. October 2017

76 pages

English Language

Tel Aviv University

Advisors: Prof. Shai Danziger, Dr. Liat Levontin

  1. Articles in Refereed Journals

Published

Perez, D., Stockheim, I., Tevet, D., & Rubin, M. M. (2020). Consumers value manufacturer sincerity: The effect of central eco-friendly attributes on luxury product evaluations. Journal of Cleaner Production, 122132.

  1. Articles in Conference Proceedings

Published

“Complementary Competition: The Impact of Positive Competitor Reviews on Review Credibility and Consumer Purchasing Intentions” (AMA Global SIG 2021)

"Making an Impact in a Haystack of Online Reviews: The Role of Consumers’ Sense of Power". Society of Consumer Psychology (SCP) (March 2021)

"The Effect of Online Reviews on Consumer Experiences". Society of Consumer Psychology (SCP) (March 2021)

"Consumers Value Manufacturer Sincerity: The Effect of Central Eco-Friendly Attributes on Luxury Product Evaluations". EMAC, European Marketing Academy. Competitive paper presentation accepted. Conference was cancelled due to Covid 19.

"The Effect of Online Reviews on Consumer Experiences – Oral Presentation" Marketing in Israel December 2020.

"Shaken by language: Antecedents, consequences, and remedies of language-based status threat". Academy of Management 2018.

"How Consumer Power Affects Recommendations in the Online Environment", in NA – Advances in Consumer Research, 2016.

"How Sense of Power Influences Advice Giving". ACR North American Advances, 2015.‏

Fields marked with an * are required

פגישת ייעוץ אישי חינם

אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מיועצי הלימודים שלנו ישמח לחזור אליכם

שדות המסומנים ב * הם שדות חובה