תפריט נוסף
חזרה
פרופ' אורי בן-אוליאל

מספר חדר:

301

 

דוא"ל:

urib@clb.ac.il

פרופ' אורי בן-אוליאל הוא חבר סגל במרכז האקדמי למשפט ולעסקים.

תחומי המומחיות העיקריים של פרופ' בן-אוליאל הם דיני חוזים, עסקאות מסחריות בינלאומיות, הגנת הצרכן, משפט וכלכלה, וניתוח אמפירי של המשפט.

פרופ' בן-אוליאל הוא בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים (מצטיין דיקן בכל שנות התואר), בעל תואר שני במשפטים בהצטיינות  (Stone Scholar) מאוניברסיטת קולומביה, ניו-יורק, ובעל תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת ברקלי, קליפורניה (ציון עבודת הדוקטורט: הצטיינות יתירה).

פרופ' בן-אוליאל זכה במלגת ליידי דייויס (האוניברסיטה העברית בירושלים), מלגת Wien (אוניברסיטת קולומביה, ניו-יורק), מלגת Raneri (אוניברסיטת ניו סאות' ויילס, סידני), פרס המאמר המצטיין של האגודה הבינלאומית לזכיינות, ובתחרות לייצוג האוניברסיטה העברית בסימולציית בית הדין הבינלאומי בהאג.

פרופ' בן-אוליאל הקים את הנבחרת הראשונה בישראל שהשתתפה בתחרות לבוררות מסחרית בינלאומית ע"ש Willem C. Vis . הוא גם יזם לראשונה את השתתפות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים בתחרות ICC לגישור מסחרי בינלאומי, בה זכה המרכז במקום הראשון בעולם מתוך 66 נבחרות.

פרופ' בן-אוליאל הוזמן לשמש כדובר בכנסים משפטיים מובילים כגון כנס האגודה האמריקאית למשפט וכלכלה, כנס האגודה למחקר אמפירי של המשפט, כנס האגודה האירופאית למשפט וכלכלה, כנס האגודה הקנדית למשפט וכלכלה, כנס המערב התיכון למשפט וכלכלה, וכנס האגודה הישראלית למשפט וכלכלה.

פרופ' בן-אוליאל התמחה, בין היתר, אצל המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט תיאודור אור. בהמשך, הוא שימש כעוזרו המשפטי של תיאודור אור, בתפקידו כבורר.

  1. The Duty to Read the Unreadable, 60 Boston College Law Review 2255 (2019) (with Shmuel Becher)
  1. Good Cause Statutes Revisited: An Empirical Assessment, 90 Indiana Law Journal 1177 (2015) (with Adi Ayal)
  1. The Interpretation of Commercial Contracts: An Empirical Study,69 Alabama Law Review 469 (2017)
  1. Effects of Contract Ambiguity in Interorganizational Governance, 84 Journal of Marketing 147 (2020) (with Xu Zheng, David Griffith & Ling Ge)
  1. The Impossibility Doctrine in Commercial Contracts: An Empirical Analysis, 85 Brooklyn Law Review 393 (2020)
  1. Sneak in Contracts: An Empirical and Legal Analysis of Unilateral Modification Clauses in Consumer Contracts 55 Georgia Law Review (forthcoming, 2020) (with Shmuel Becher)
  1. Are Disclosures Readable? An Empirical Test, 70 Alabama Law Review 237 (2018) (with Vivian Zheng) (Featured in Wall Street Journal May 1, 2018)
  1. Contract Interpretation Revisited: The Case of Severability Clauses, 3 George Washington Business & Finance Law Review 90 (2019)
  1. The Course of Performance Doctrine in Commercial Contracts: An Empirical Analysis, 68 DePaul Law Review 1 (2018)
  1. Revisiting the Rationality Assumption of Disclosure Laws: An Empirical Analysis, 46 Hofstra Law Review (2018) (with Jenny Buchan & Tony Gutentag)
  1. Are Disclosures Really Standardized: An Empirical Analysis,62 Villanova Law Review 1 (2017)
  1. The Commercial Agency Contract Law and its Partial Protection of Commercial Agents, 9 Hukim 51 (2017) [Hebrew]
  1. Franchisees’ Optimism Bias and the Inefficiency of the FTC Franchise Rule, 13 DePaul Business & Commercial Law Journal 411 (2015) (with Jenny Buchan)
  1. Revitalizing the Case for Good Cause Statutes: The Role of Review Sites, 19 Stanford Journal of Law, Business & Finance 331 (2014) (Awith Adi Ayal)
  1. Can Franchisee Associations Serve as a Substitute for Franchisee Protection Laws, 118 Penn State Law Review 99 (2014) (with Robert Emerson)
  1. Distribution Contract Termination: Ambiguity in Present Law and the Need for Legislation, Hukim (2014) [Hebrew]
  1. Are Franchisees Well-Informed? Revisiting the Debate over Franchise Relationship Laws, 76 Albany Law Review 193 (2013) (with Robert Emerson)
  1. Criticizing the Economic Analysis of Franchise Encroachment Law, 75 Albany Law Review (2011-2012)
  1. Rethinking the U.S. Supreme Court's Abandonment Requirement in Mac's Shell Service v. Shell Oil Products, 43 Rutgers Law Journal 77 (2011)
  1. The Behavioral Law and Economics of Franchise Tying Contracts, 41 Rutgers Law Journal 527 (2010)
  1. Reputation Life Cycle: The Case of Franchising, 13 Chapman Law Review 1 (2009)
  1. The Expectation of Continuity Effect and Franchise Termination Laws: A Behavioral Perspective, 46 American Business Law Journal 139 (2009)
  1. Rethinking the Distributor-Manufacturer Fiduciary Relationship: A Marketing Channels Perspective, 45 American Business Law Journal 187 (2008)
  1. Law in Book and Law in Action: Readability of Privacy Agreements and the GDPR, in: Consumer Law and Economics (SPRINGER, Klaus Mathis & Avishalom Tor eds.) (2020, forthcoming) (with Shmuel Becher)
לרשימה המלאה צמצם

דיני חוזים

משפט וכלכלה

עסקאות מסחריות בינלאומיות

הגנת הצרכן

דיני שליחות בסביבה העסקית

חוזים מסחריים

ICC International Commercial Arbitration

Fields marked with an * are required

פגישת ייעוץ אישי חינם

אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מיועצי הלימודים שלנו ישמח לחזור אליכם

בניית אתרים | חווית משתמש | פיתוח תוכנה