תפריט נוסף
חזרה
פרופ שלמה קניאל
פרופ' שלמה קניאל

דוא"ל:

shlomo.kaniel@biu.ac.il

פרופסור שלמה קניאל הוא גמלאי של בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן וראש התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במכללת שערי משפט ועסקים ברמת גן. הוא מומחה בעל שם בינלאומי בתחומים הבאים: אבחון דינמי; טיפול מערכתי; חינוך לחשיבה, לקשב ולזיכרון; תהליכי למידה וקבלת החלטות; אבחון וטיפול בליקויי למידה; אוריינות; כתיבת תכניות לימודים; דרכי הערכה ומדידה; ציונות דתית ונערי הגבעות.

פרופ' קניאל עוסק במחקר במגוון רחב של תחומים, ופרסם עד היום עשרות מאמרים וספרים. בין הבולטים שבספריו: אמפתיה, בהוצאת מופת; הפסיכולוגיה של השליטה על התודעה, בהוצאת אוניברסיטת בר-אילן; פעולות התודעה, חינוך לחשיבה וטראומה כהזדמנות, בהוצאת רמות – אוניברסיטת תל-אביב;  אסטרטגיות למידה – ללמוד איך ללמוד, בהוצאת מט"ח; הלוחש לאשמים בהוצאת מסדה. אפקט העגבנייה העוסק בהטיות בחשיבה בהוצאת ספרי ניב; נפלאות הטיפשות בהוצאת מטר ולאחרונה חשיבה ביקורתית מדעית בהוצאת רסלינג. בין השאר הוא כיהן כפרופסור-אורח באוניברסיטאות שונות בארצות-הברית ובדרום-אפריקה וכסגן נשיא בארגון הבינלאומי לחינוך קוגניטיבי, וחבר במערכות של עיתונים מדעיים שונים.

פרופ' קניאל לחם בכמה מלחמות ומבצעים ובתפקידיו האחרונים בצה"ל שימש כסגן מפקד חטיבת טנקים וכיועץ אסטרטגי וחוקר בכיר במחלקה למדעי ההתנהגות (ממד"ה). במלחמת המפרץ הוא עסק בייעוץ ארגוני באגף מבצעים במטכ"ל.

ספרים

 

קניאל, ש' (1978).  עבודת מחקר: הצעה תכנון וכתיבה. תל אביב: דקל.

 

קניאל, ש'  רייכנברג, ר' (1988). פתוח חשיבה שיטתית אצל ילדים מחוננים טעוני טיפוח. ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן ומחלקת החינוך של אור יהודה.

 

קניאל, ש' (1990). מדריך פסיכודדקטי – בני ישראל ובני נח. אלקנה, אורות ישראל מכללה לבנות.

 

קניאל, ש' (1991). בינת הנקרא. נתניה: אלפא ביתא.

 

קניאל ש' (1997). אוריינות אקדמיתמדעית. אלקנה: מכללת אורות.

 

קניאל. ש' (1997). כתיבת עבודות מחקר בחינוך הגבוה: מדריך מפורט לתכנון, ביצוע  וכתיבה של מחקרים במתודה כמותית ואיכותית באמצעות מודל קבלת החלטות.  תל אביב: דקל.

 

קניאל, ש' (2001). הפסיכולוגיה של השליטה על התודעה. רמת גן: הוצאת אוניברסיטת בר-אילן.

 

קניאל, ש' (2003). פעולות התודעה: היסודות לחינוך לחשיבה. תל אביב: "רמות", אוניברסיטת תל  אביב.

 

קניאל, ש' (2005). כיפה אדומה חושבת. תל אביב: "רמות", אוניברסיטת תל אביב.

 

קניאל, ש' (2006). חינוך לחשיבה. תל אביב: "רמות", אוניברסיטת תל אביב.

 

קניאל, ש' (2006). ללמוד איך ללמוד: אסטרטגיות למידה. תל אביב: מט"ח.

 

קניאל ש' (2010). האומץ להחליט: קבלת החלטות אצל היחיד והקבוצה הקטנה והמשמעותית. תל אביב: הוצאת רמות.

 

קניאל, ש' (2013). אמפתיה בחינוך. תל אביב: מכון מופת.

 

קניאל, ש' ורביב, ד' (2013). שפור למידת התלמוד באמצעות פעולות חשיבה. ירושלים: הוצאת ראובן מס.

 

קניאל, ש' (2015), הטראומה כהזדמנות: משמעות ושליטה כמנועי צמיחה ממשבר. תל אביב: הוצאת רמות.

 

קניאל, ש' (2016). הלוחש לאשמים. תל אביב: מסדה

 

קניאל ש' (2019). הטיות בחשיבה: אפקט העגבנייה המתפוצצת. תל אביב: ספרי ניב.

 

קניאל ש' (2020). נפלאות הטיפשות. תל אביב: מטר

 

קניאל, ש' (2021). כמה אני שווה? מסע אל הכבוד העצמי הסמוי. תל אביב: הוצאת מנדלי דיגיטלי.

 

קניאל ש' (2022). חשיבה ביקורתית מדעית. תל אביב: רסלינג.

עריכת ספרים

 

קניאל ש' (עורך), (2012). פיה  פתחה בחכמה… קובץ מאמרים על אופטימיות ופסימיות לזכרה של ד"ר יפעת איתי ז"ל. אלקנה: מכללת אורות ישראל.

 

בולס, ח', קניאל, ש' ושלו ר' (עורכים) (2020). מתיאוריה ליישום: פרקים נבחרים ליועצים חינוכיים. תל אביב: רסלינג.

פרקים בספר

 

קניאל, ש' (1988). השתנות קוגניטיבית של מתבגרים מביתא ישראל. בתוך נצר, ו., פולני, ח. (עורכים), אגדה של עליה – יהודי אתיופיה וקליטתם הלשונית (119-130).  ירושלים: משרד החינוך והתרבות, האגף לחינוך מבוגרים.

 

קניאל, ש' (1995) אבחון יכולת למידה בגיל ההתבגרות – תיאוריה ומעשה. בתוך ח. פלום (עורך). מתבגרים היבטים אישיים, משפחתיים וחברתיים (101-117). אבן יהודה: רכס.

 

שי. א' וקניאל ש' (2002). עמדות סובלניות ומורכבות הנפש. אצל י' עירם, נ' מסלובטי (עורכים). חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים (עמודים 413-448). רמת גן: הוצאת הקתדרה לחינוך לערכים לסובלנות ולשלום ע"ש ד"ר יוסף בורג. בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר-אילן רמת גן.

 

קניאל, ש' (2004). מתיישבי הגבעות – האם צבר תנ"כי? בתוך א' כהן וי' הראל (עורכים). הציונות הדתית: עידן התמורות (עמודים 533-558). ירושלים: מוסד ביאליק.

 

קניאל, ש' (2012). מבנה המושג אופטימיות. בתוך ש' קניאל (עורך), פיה  פתחה בחכמה… קובץ מאמרים על אופטימיות ופסימיות לזכרה של ד"ר יפעת איתי ז"ל (עמודים 19-25). אלקנה: מכללת אורות ישראל.

 

קניאל, ש' (2014). איזון בין אמפתיה לסמכות הורית. בתוך י' שביב ב' אופן (עורכים), לב אבות על בנים: יחסי הורים וצאצאים לע"נ יהונתן דבירי הי"ד (עמודים 333-368). אלון שבות: מכון צומת.

 

קניאל, ש' (2018). מאגר הזיכרון כבסיס ללמידה. בתוך חן ד, וקוהאן-מס ג' (עורכים), למידה, בינה וחינוך: קובץ הרצאות ומאמרים (עמודים 67-88 ). ירושלים: מכון סאלד והמרכז לימודים אקדמיים אור יהודה.

 

קניאל, ש' (2019). השפעת רצח יצחק רבין על התפיסה העצמית של בני הציונות הדתית. בתוך שלג ' (עורך). ממשגיח הכשרות לנהג הקטר? הציונות הדתית והחברה הישראלית )133-158). ירושלים: המכון הישראלי לדמוקרטיה.

קניאל, ש' (2020). צמיחה ממשבר אצל דתיים. בתוך בולס, ח', קניאל, ש' ושלו ר' (עורכים) . מתיאוריה ליישום: פרקים נבחרים ליועצים חינוכיים. תל אביב: רסלינג.

קניאל, ש' (2021). חינוך הוא מורכב המחייב חשיבה מורכבת. בתוך  ח'אלד ע', קורץ, ג', אבו-חוסיין, ג', ובר ישי, ח' (עורכים). חינוך כמערכת מורכבת (137-156). תל אביב: פרדס.

 

 

Rand, Y. and Kaniel, S. (1987). Group administration of the LPAD. In C. S. Lidz,  (Ed.), Dynamic assessment (pp. 196-214). N.Y.: Guilford Press.

 

Feuertstein, R., Rand, Y., Jensen, M., Kaniel, S. & Tzuriel, D. (1987). Prerequisites for assessment of  learning  potential: The LPAD Model. In C. S. Lidz, (Ed.), Dynamic assessment  (pp.35-51). N.Y.: Guilford Press.

 

Jensen, M. R., Feuerstein, R., Rand, Y., Kaniel, S. & Tzuriel, D. (1987). Cultural Difference and Cultural Deprivation: A Theoretical Framework for Differential Intervention. In R. M. Gupta, and P. Coxhead, (Eds.), Cultural diversity and learning efficiency (pp. 64-88). London: Macmillan Press.

 

Kaniel, S., Tzuriel, D., Feuerstein, R., Ben Shachar, N. & Eitan, T. (1991). Dynamic assessment and transfer abilities of Ethiopian Immigrants to Israel. In P. Klein, R. Feuerstein, and A. Tannenbaum, (Eds.), Mediated Learning Experience (pp. 399-418). London: Freund Publication.

 

Kaniel. S., & Tzuriel. D. (1992). Mediated Learning Experience approach in assessment and treatment of borderline psychotic adolescents. In  C.  Haywood & D. Tzuriel, (Eds.), Interactive Assessment (pp.399-418). N.Y.: Springer Verlag.

 

Kaniel, S. & Reichenberg, R. (1993). Dynamic assessment and  cognitive programs for disadvantaged gifted children. In B. Wallace & H. B. Adams, (Eds.), Worldwide perspectives on the gifted disadvantaged (pp.168- 184). Great Britain: Academic Publishers.

 

Kaniel, S. (1995). Quality control for curricula. In J. Zajda, K. Bacchus & N. Kach. (Eds.). Excellence and quality in education (pp.61-82). N.Y.: James Nicholas Publishers.

 

Kaniel, S. (2000). Metacognitive decision-making model for dynamic assessment and intervention. In C. S. Lidz &  J. Elliot, (Eds.), Dynamic Assessment: Prevailing models and applications (643-680). N.Y.: JAI.

 

Kaniel, S. (2006). Developing teachers' and learners' autonomy through reflection and meta-consciousness. In B. Wallace, & G. Eriksson (Eds.), Diversity in gifted education (pp.20-27). N.Y: Routledge.

 

Kaniel, S. & Harpaz-Itay, Y. (2008). Consistency of the Optimism – Pessimism variable: The role of emotions. In W. Bauman (ed.), Hope: Global Interdisciplinary Perspectives. Oxford, UK: Inter-Disciplinary Press (ebook).

 

Hod-Shemer, O., & Kaniel, S. (2009). Visual imagery- A unitary construct or  three separate components. In A. Cohen (Ed.), Facet theory and scaling: In search of structuring in behavioral and social sciences (pp. 253-268). Israel: Facet Theory Association Press

 

מאמרים בכתבי עת שפיטים

 

 

קניאל. ש' חופש בתוך גבולות. (1985). עיונים במנהל ובארגון החינוך. 21,  33-41.

 

קניאל, ש' רייכנברג, ר' (1990). חשיבה שיטתית ומטה קוגניציה בהכנה ובצוע בחינות. הייעוץ החינוכי כרך א'. ב .  107-123.

 

קניאל, ש' (1990). השפעת תווך על זיכרון העבודה. הבדלים בין עולי אתיופיה וישראלים.  פסיכולוגיה, ב'. 57-67.

 

צוריאל, ד' וקניאל, ש' (1993) אבחון דינמי של יכולת הלמידה: היבטים תיאורטיים ומחקריים והשלכות חינוכיות וטיפוליות. מגמות, ל"ה. 271-292.

 

קניאל, ש' (1994). תהליך קבלת החלטות בבחירת בית ספר על ידי הורים. מגמות. ל"ו. 306-327.

 

טלמור, ר' וקניאל, ש' (1994). חיבור מאגרי זיכרון וזיכרונות עבודה ככלי בקבלת החלטה בבחירת מסלול לימודים בתיכון. הייעוץ החינוכי, 4, 140-152.

 

קניאל, ש' וארזי ש' (1996). מרכיבי הקשב: ברירה ריכוז ומאמץ – מודל אינטגרטיבי ויישומי. מגמות, ל"ח, 92-111.

 

פישרמן, ש', שי, א' וקניאל, ש' (2000). ניהול זמן וניהול למידה עצמית של סטודנטיות. דפים – עיון, מחקר והוראה בהכשרת מורים, 31, 57-79.

 

קניאל, ש' (2001). העברה בלמידה: תקוות חדשות. מגמות, מ"א, 301-321.

 

פישרמן ש' וקניאל ש' (2004). שינויים בזהות האני של מתבגרים בעקבות ביקוריהם בפולין. דפים, 37, 182-202.

 

שי א' וקניאל, ש' (2009). השפעת תחום התוכן על הקשר בין מורכבות קוגניטיבית לסובלנות בקרב דתיים וחילוניים. מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, 30, 9-36.

 

קניאל, ש' (2011). עד כמה פעולות מנטליות ניתנות להכללה לתחומים קוגניטיביים רבים? השלכות לאבחון מבוסס ראיות. מגמות, מח (1), 109-129.

 

קניאל, ש' (2014). שלוב בין המחקר האיכותני והכמותי בארגז הכלים של החוקר, אורשת, ה' 257-284.

 

קניאל, ש' (2014). היבטים המשפיעים על התנהגותם המוסרית של אנשים דתיים. בטיפולנט: פורטל לשירותים פסיכולוגיים בישראל.

 

קניאל, ש' (2016). יש נקמות צודקות – ניתוח אירוע. בטיפולנט: פורטל לשירותים פסיכולוגיים בישראל.

 

קניאל, ש' (2016). שחיקה לשונית – ניתוח אירוע. בטיפולנט: פורטל לשירותים פסיכולוגיים בישראל.

 

קניאל, ש' (2017). יראת אלוהים מצפון ואשמה. אורשת, ז' 255-280.

 

ראוכברגר, נ', קניאל, ש' וגוטמן, א' (2017). מודל לשיפוט אירועים מורכבים מהמציאות. הייעוץ החינוכי, כרך כ'.  419-439.

 

קניאל, ש' (2019). קריאה להוספת אבחון יכולת הלמידה לארגז הכלים של הפסיכולוג החינוכי.  פסיכו-אקטואליה, 73, 29-41.

 

קניאל, ש (2019). השוואה לאחרים וערך עצמי – ניתוח מקרה. בטיפולנט: פורטל לשירותים פסיכולוגיים בישראל.

 

קניאל, ש' (2020). העצמי הבוחר: עמדות אנשים ביחס לבחירה החופשית שלהם. כעת: כתב עת תלפיות כרך ה', עמודים 351-368.

 

הצעות מחקר לקרן יוקרתית

 

קניאל ש' וכרמון י' (2004). השפעת לימוד המוסיקה על תהליכי חשיבה ולימוד קריאה. הצעת מחקר לקרן הלאומית למדעים שקיבלה ציון טוב מאוד.

 

מאמרים מסווגים:

 

7 מאמרים ועבודות מחקר במסגרת מחלקת המחקר של מדעי ההתנהגות בצבא (לא ניתנים לפרסום).

 

 

דוחות מחקר

 

  1. 1. קניאל, ש' (2003). היבטים פסיכולוגיים של מתיישבי הגבעות. אריאל: מכללת אריאל, מו"פ אזורי – השומרון ובקעת הירדן.

 

  1. 2. קניאל, ש', ברט, א' ושטיינברג, פ' (2007). דוח מחקר: השוואה בין ההכשרה להוראה במכללות לחינוך לעומת האוניברסיטאות על פי מנהלים רכזים ומורים. תל אביב: מכון מופת ומשרד החינוך האגף להכשרת עובדי הוראה.

סקירת ספרים

 

Kaniel, S. (2007). Review of  J. C. Kaufman & J. Baer (Eds.), Creativity and reason in cognitive development. Journal of Cognitive Education and Psychology [on line], 6(2), 476-479.  HYPERLINK "http://www.iacep.coged.org" www.iacep.coged.org

 

קניאל, ש' (2008). סקירת ספר: שילובים: לומדים עם מוגבלויות במערכת החינוך. עורכים: רייטר, ש', לייזר, ג' ואבישר ג' (2007). חיפה: הוצאת אחוה. מפגש, 27, 157-161.

 

מאמרים שהוצגו בכנסים מדעיים:

 

קניאל, ש' ובבקוף, ה' (1975). אינטרוברטיות-אקסטרוברטיות, תפקידי ערנות ומספר סוגי הגירויים שאינם סימן. מאמר שהוגש בכנס הפסיכולוגים הישראלי, חיפה: ישראל.

 

קניאל, ש' (1985). תווך, למידה וסביבה אקטיבית משנה כאמצעים לטיפול במתבגרים פסיכוטיים. מאמר שהוצג בסימפוזיון בינלאומי למתבגרים מוגבלים. ירושלים: ישראל.

 

קניאל, ש' ולובו, ר' (1985). תהליכים התפתחותיים בעכבה סמויה. מאמר שהוצג בכנס הפסיכולוגים הישראלי. רמת גן: ישראל.

 

קניאל, ש' פטאל, ש' צרפתי, י' ומחול, נ' (1985). אסטרטגיות לשיפור הזיכרון לטווח קצר. מאמר שהוצג  בכנס הפסיכולוגים הישראלי. רמת גן: ישראל.

 

צוריאל, ד' וקניאל, ש' (1986). הגישה הדינמית לאבחון חרדה. מאמר שהוצג בכנס העולמי השביעי של החברה למחקר על בדיקת חרדה.  ירושלים: ישראל.

 

קניאל, ש' (1993), גישות חדשות כלפי החשיבה וישומן בחינוך. מאמר שהוצג בכינוס הארצי של המורים והמחנכים בישראל. תל אביב.

 

קניאל, ש' (פברואר, 1995),  בחירת ביה"ס על ידי הורים כתהליך קבלת החלטות. מאמר שהוצג בכנס המדעי האחד העשרה של האגודה הישראלית לחקר החינוך (איל"ה), ירושלים, האוניברסיטה העברית בית הספר לחינוך.

 

קניאל, ש' (ינואר 1996), מטרות קוגניטיביות בתכנון לימודים בסביבת לימודים משתנה. מאמר מוזמן שהוצג ביום עיון  לצוותי פתוח של מכון מופ"ת (מחקר ופתוח תוכניות בהכשרת עובדי הוראה). ירושלים, משרד החינוך והתרבות.

 

קניאל, ש. (מרס, 1996). דרכים ושיטות בפתוח מטה-קוגניציה. מאמר מוזמן שהוצג בכינוס הארצי השלישי של המורים והמחנכים בישראל. ירושלים.

 

קניאל, ש' (יולי 1998). החינוך הציוני הדתי בעידן התקשוב: דילמות ופתרונות אפשריים. מאמר שהוצג בכינוס הבינלאומי של מורים ומחנכים מישראל והתפוצות. הסתדרות המורים. חיפה.

 

קניאל, ש' (יולי 1999). יישום מודל קבלת החלטות לכתיבת תוכניות לימודים. מאמר שהוצג בקונגרס העולמי למנהלים מהתפוצות ומישראל. הסוכנות היהודית. ירושלים.

 

הלפרין, א' וקניאל, ש' (2000). ארגון וגודל מאגר הזיכרון של מומחים. מאמר שהוצג בכינוס עולמי של הפסיכולוגים. חיפה: ישראל.

 

שי, א' וקניאל ש' (2002). סובלנות ומורכבות קוגניטיבית. מאמר שהוצג בכנס א.י.ל.ה רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.

 

קניאל, ש' (2003). הצבר התנכי: היבטים פסיכולוגיים על מתיישבי הגבעות ביהודה ושומרון. מאמר שהוצג בכנס "מאה שנים להצעת אוגנדה". רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.

 

קניאל ש' (2003). היבטים פסיכולוגיים על מתיישבי הגבעות ביהודה ושומרון. מאמר שהוצג בכנס ה 13 למחקרי יהודה ושומרון. אריאל: המכללה האקדמית יהודה ושומרון ומחקר ופיתוח אזורי השומרון ובקעת הירדן.

 

קניאל, ש', ברט, א' ושטיינברג, פ' (2007).   מידת שביעות הרצון של רכזים מנהלים ומורים מרמת ההכשרה במכללות ובאוניברסיטאות: האם יש סיכוי לשינוי. מאמר שהוצג בכנס הבינלאומי החמישי "הכשרת מורים על פרשת דרכים". תל אביב: מכון מופת ומשרד החינוך האגף להכשרת עובדי הוראה.

 

קניאל, ש' (2008). על חטא שחטאנו לפניך בהכללת יתר. מאמר שהוצג בכנס עמדו"ת. אלקנה: מכללת אורות ישראל.

 

הוד שמר, א' וקניאל ש' (2008). ממדי הדימוי הוויזואלי: ייחודיים לתחום או חוצי תחומים? מאמר שהוצג בכנס בתורת השטחות. ירושלים מכון לנדר.

 

קניאל, ש' (2008). מהי חשיבה וכיצד לחנך לקראתה. הרצאה מוזמנת בכנס לרמות חשיבה בכיתת המתמטיקה: למידה, הוראה והבחנות. משרד החינוך המזכירות הפדגוגית, אוניברסיטת חיפה הפקולטה לחינוך  והמרכז הישראלי לחינוך מדעי. תל אביב: מכללת לוינסקי.

 

סימן טוב, א' וקניאל, ש' (2010). בנייה ותקוף מודל למשתנים הקשורים בהסתגלות הורים לילד עם אוטיזם. מאמר שהוצג בכנס "המשפחה בעין הסערה". אלקנה: מכללת אורות ישראל.

 

שטיינברג, פ' וקניאל, ש' (2010). אתגרים בחינוך יהודי: חיוניות תרבותית יהודית. מאמר שהוצג בכנס הבינלאומי השישי למחקר בחינוך יהודי בחסות האגודה הישראלית למחקר בחינוך יהודי. רמת גן:  אוניברסיטת בר-אילן.

 

קניאל, ש' (2010). חינוך לחשיבה בבית הספר היסודי. הרצאה מוזמנת בכנס ל"במבט חדש" חינוך לחשיבה במדע וטכנולוגיה בבית הספר היסודי. תל אביב: הוצאת רמות אוניברסיטת תל אביב.

 

קניאל, ש (2012). הכנסת האופטימיות לאהלה של שמחת המצווה. מאמר שהוצג בכנס תורה ומדע ה – 19. רמץ גן: אוניברסיטת בר אילן.

 

קניאל, ש' (2013). הפרדוקס העצוב של החינוך לחשיבה. מאמר שהוצג בכנס על ההיסטוריה של מדעי הנוירולוגיה. הפקולטה לרפואה ע"ש רות וברוך רפפורט. הטכניון חיפה.

 

קניאל, ש' (2015). הזיכרון כבסיס ללמידה. מאמר שהוצג בכנס למידה בינה וחינוך. מרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

 

קניאל, ש' (2016). השפעת רצח רבין על הציונים הדתיים. מאמר שהוצג בכנס עמדות תמורות וזהות. מכללת אורות אלקנה

 

Feuerstein, R., &  Kaniel, S. (1986). Psychological assessment of children in the San Francisco School District. Paper presented at the American Psychological Association. Washington.

 

Kaniel, S. (1986). Structural cognitive modifiability theory and its applied implications. Paper presented at the International Symposium on Mental Retardation. Larnaka, Cyprus.

 

Kaniel, S., & Reichenberg, R. (1987). The effect of enrichment program on systematic thinking and Meta-Cognition on culturally deprived gifted children. Paper presented at the Israeli Psychological Association Convention. Tel Aviv, Israel.

 

Kaniel, S., Tzuriel, D., Feuerstein, R., Ben-Shachar, N., & Eitan, T. (1987). Cognitive modifiability of Ethiopian adolescents. Paper presented at the Israeli Psychological Association Convention. Tel Aviv, Israel.

 

Kopp, K. H., & Kaniel, S. (1988). A Thousand year transition: Mediation, modifiability and demographic variables of  Ethiopian Jews. Paper presented at the American Educational Research Association  Annual Meeting. New York.

 

Kaniel, S. &  Fisherman, S, (1988). Distribution of errors  in the Raven test: A comparison between Ethiopian and  Israeli adolescent. Paper presented at the First International Conference on Individual Differences: Psychological, Educational and Neurological  Implications. Ramat Gan ,Israel.

 

Kaniel, S., & Reichenberg, R. (1988). Development of systematic thinking among talented. Culturally deprived children. Paper presented at the International Association for Cognitive  Education. Alberta, Canada.

 

Aram, D., & Kaniel, S, (1989). Attention distracters. Paper presented at the Israeli Psychological Association Convention. Haifa, Israel.

 

Fatal, S., & Kaniel, S.  (1990). The influence of meta-memory on acquisition, transfer and retention of memory tasks. Paper presented at the International Association for Cognitive Education. Mons, Belgium.

 

Kaniel, S., & Aram, D. (1991). Developmental impacts of meta-attention instructions. Paper presented at the Young Adult Institute's 12th Annual International Conference. New York.

 

Kaniel, S., & Tzuriel, D. (1992). Educating non-literate immigrants: Conclusions and applications of research on Ethiopian Jews in Israel. Paper presented at the Third International Conference on Cognitive Education. University of California, Riverside, California (USA).

 

Kaniel, S. & Reichenberg, R. (1992). Instrumental Enrichment- effects of generalization and durability with talented students. Paper presented at the Third International Conference on Cognitive Education. University of California, Riverside, California (USA).

 

Tzuriel, D. & Kaniel, S. (1992). Cognitive Curriculum for Young Children (CCYC): Implementation of the CCYC in Israel. Paper presented at the Third International Conference on Cognitive Education. University of California, Riverside, California (USA).

 

Kaniel, S. & Tzuriel, D. (1994). Dynamic Assessment of the Learning Potential. Paper presented at the First International Conference on "L. Vygotsky". Eureka Free University, Moscow.

 

Tzuriel, D. Kaniel, S., & Yehudai, M. (1994), Mediated Learning Experience (MLE) interactions among Ethiopian immigrant and Israeli born mothers. Paper presented at the XII Congress of Cross Cultural Psychology. Madrid, Spain (July).

 

Kaniel, S. (1995). Quality control for cognitive curricula. Paper presented at the Fifth conference of International Association for Cognitive Education. Monticello, New York (July).

 

Tzuriel, D. & Kaniel, S. (1995). Follow-up evaluation of cognitive education programs. Paper presented at the Fifth conference of International Association for Cognitive Education. Monticello, New York (July).

 

Kaniel, S. (1995). The Components of attention: Selection, concentration and effort. Paper presented at the Fifth conference of  International Association for Cognitive Education.  Monticello, New York (July).

 

Peled. B., & Kaniel. S. (1997). The influence of meta-cognitive strategies for understanding rational clozes of positive transfer in reading comprehension. Paper presented at the Sixth conference of  International Association for Cognitive Education. Stellenbosch, South Africa.

 

Kaniel, S. (1997). Metacognition and positive transfer: New hopes. Paper presented at the Sixth conference of  International Association for Cognitive Education. Stellenbosch, South Africa.

 

Kaniel, S. (1998). What is cognitive education. Paper presented at the third national conference of the Southern African Branch of the International Association for Cognitive Education (IACESA). Kimberly, South Africa.

 

Faust, M., Silber, A.  & Kaniel, S. (1998). Evidence  from sentence priming for left-hemisphere deficit in dyslexic males. Paper presented at the 39th Annual meeting of the Psychonomic Society. Dallas, Texas.

 

Kaniel, S. (1999). Taxonomy of cognitive operations. Paper presented at the Seventh conference of International Association for Cognitive Education. Calgary, Canada.

 

Kaniel, S. (1999). Transfer of learning: definition and process. Paper presented at 8th European  Conference for Research on Learning and Instruction (Earli 99). Gotenborg, Sweden.

 

Kaniel, S. (2000). Assessment: Focusing on the child’s expertise. Paper presented at the 1st Biannual Conference of the EARLI Assessment SIG “Assessment 2000” Maastricht, The Netherlands.

 

Kaniel, S. & Arzi, S. (2001). Assessment Deficit Disorder for ADD. Paper presented at the International Conference of IACE. Jyvaskyle, Finland.

 

Weiss, Y. & Kaniel, S. (2001).  Are cognitive skills context-bound? Evidence based on an analogical problem-solving training and transfer paradigm. Paper presented at the International Conference of IACE. Jyvaskyle, Finland.

 

Kaniel, S. (2002). Analogy construction versus analogy solution. Paper presented at the Cognitive Science Association for Interdisciplinary Learning. Hood River Oregon.

 

Kaniel, S. (2004),  The Hilltop settlers as a new movement. Paper presented at the “Past present and future of the settlements: The internal Israeli conflict. Harvard Law School, Cambridge, MA.

 

Harpaz. Y.,  Ben Amram. E. & Kaniel, S. (2005). Analogy construction versus analogy solution and their influence on transfer. Paper presented at the 10th International Conference of IACE. Durhem, England.

 

Harpaz-Itai, Y., & Kaniel, S. (2006). Cognitive complexity as in integrative concept for critical and creative thinking. Paper presented at the 7th national conference of the Southern African Branch of the International Association for Cognitive Education (IACESA).  North West University, Vanderbiljpark, South Africa.

 

Hod-Shemer, O., & Kaniel, S. (2007). Visual imagery- a unitary construct or three separate dimensions? Paper presented at the 11th International Facet Theory Conference Philadelphia, Pennsylvania.

 

Kaniel, S., &  Harpaz-Itai, Y., (2007). Consistency of Optimism – pessimism variable: The role of emotions. Paper presented at the 3rd global conference: Hope: Probing the boundaries. Oxford: UK.

 

Kaniel, S. (2008). Components of Jewish identity and educational applications. Paper presented at the International Conference on: Promoting Jewish Literacy in Educational Settings. University of Maryland, College Park, Maryland.

 

Kaniel, S. (2008). Components of Jewish identity and educational applications. Paper presented at the International Conference on: Promoting Jewish Literacy in Educational Settings. University of Maryland, College Park, Maryland.

 

Kaniel, S. (2009). Teaching for creativity. Paper presented in the International association for Cognitive Education in South Africa. Cape Town South Africa.

 

Kaniel, S. (2009). Domain specific vs. domain general: Implications for dynamic assessment. Paper presented in the International association for Cognitive Education and Psychology. University of Osnabruck, Germany.

 

Kaniel, S. (2011). When transfer met creativity: Increasing transfer and creativity by controlling the styles of processing. Paper presented in the International association for Cognitive Education and Psychology. Boston USA.

 

 

 

 

לרשימה המלאה צמצם

פסיכולוגיה קוגנטיבית

תיאוריות למידה

הפסיכולוגיה של קבלת החלטות

התפתחות קוגניטיבית

מיומנויות בפסיכולוגיה

Fields marked with an * are required

פגישת ייעוץ אישי חינם

אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מיועצי הלימודים שלנו ישמח לחזור אליכם

שדות המסומנים ב * הם שדות חובה

תפריט נגישות

העתיד שלך נמצא במרחק
שיחת טלפון אחת!

Fields marked with an * are required