מנהל עסקי
תפריט נוסף

תוכנית הלימוד לתואר ראשון במנהל עסקים (BA) עוצבה וגובשה מתוך שאיפה להעניק לסטודנטים ידע נרחב אודות תיאוריות, כלי ניתוח ומתודות לקבלת החלטות בתחומים השונים של לימודי מנהל העסקים. במסגרת לימודי תואר ראשון במנהל עסקים מושם דגש מיוחד על הזיקה שבין נושאי הלימוד התיאורטיים לבין עולם העסקים המעשי – המקומי והגלובלי. שיטת הלימוד הנהוגה אצלנו, בתואר ראשון למנהל עסקים, מבוססת על ניתוח אירועים מהתעשייה, דיון בסוגיות אקטואליות ופיתוח חשיבה עצמאית וביקורתית. מטרת הלימודים לקדם ולפתח את הסטודנט במקום עבודתו או בתעשייה אליה הוא שואף להגיע.

אנו מציעים לסטודנטים לתואר ראשון במנהל עסקים מסגרת לימודית מהנה ומאתגרת באווירה חמה ותומכת, מסגרת המציידת אותם בכלים הנדרשים לפיתוח קריירה מקצועית מוצלחת בעולם העסקים המודרני. תכנית הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים עוצבה במיוחד על מנת לאפשר לסטודנטים לשלב עבודה תוך כדי הלימודים.

במסגרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים אנחנו מקפידים לשלב ולהתעמק בנושאים אקטואליים לחברה הישראלית ולזירה העסקית הבינלאומית. לימודי תואר ראשון במנהל עסקים כוללים עבודה בקבוצות, פרזנטציות עסקיות, חיבור עם התעשייה, וסימולציות של פעילויות מסחר בורסאיות. למשל סמינר מימון, הנערך בחדר בורסה, מאפשר לסטודנטים מבט קרוב על העולם העסקי. המזיגה והשילוב שבין נושאי הלימוד האקדמיים לבין עולם העסקים הפרקטי יעניקו לסטודנטים כלים מושכלים ומתקדמים ליישום הידע הנרכש בתקופת הלימודים, הלכה למעשה.

תוכנית הלימודים: תואר ראשון במנהל עסקים

תוכנית הלימודים במסגרת תואר ראשון במנהל עסקים כוללת כ-122 שעות לימוד סמסטריאליות, שנפרשות על פני שלוש שנים במסגרת לימודי ערב או יום. התוכנית היא מגוונת וכוללת לימודי חובה, התמחות ובחירה. התוכנית מורכבת מהנדבכים הבאים:

* לימודי בסיס בתחומים השונים של מנהל עסקים: מימון, שיווק, חשבונאות, התנהגות ארגונית, ניהול התפעול, מערכות מידע, יזמות עסקית, ואסטרטגיה.

* לימודי רקע ותשתית כגון מתמטיקה, כלכלה וסטטיסטיקה.

* לימודי התמחות (שיווק, מימון, חשבונאות או יזמות וחדשנות)

* לימודי בחירה כולל סיור לימודי לסין ולהודו, סמינר מצטיינים, עסקים בינלאומיים ועוד.

*  קורסים לסיכום התואר: סמינר, פרויקט, וקורס נושאים נבחרים בשיתוף עם התעשייה

חממת היזמות- הסטארטאפ שלך מתחיל כאן!פרויקט החממה של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים הינו פרויקט לליווי עסקי ליזמים וסטארטאפיסטים. חממת היזמות מכשירה ומלווה סטודנטים וחברות סטארטאפ צעירות מהליך הרעיון ועד לפיתוח המוצר הסופי, על-ידי מתן כלים מקצועיים וכלכליים. הקליקו כאן לפרטים נוספים.

 

התמחויות מיוחדות בתואר ראשון במנהל עסקים

בסיום שנה א' כל סטודנט בתואר ראשון למנהל עסקים יוכל לבחור באחת מארבע התמחויות: שיווק, מימון, חשבונאות ויזמות וחדשנות. קורסי ההתמחות יתפרשו על פני שנים ב' ו-ג'. כדי לסיים את ההתמחות הסטודנטים יצטרכו ללמוד שני קורסי חובה בהתמחות ושלושה קורסי בחירה (מתוך 5). בנוסף הסטודנטים ילמדו את הסמינר, הפרויקט, וקורס נושאים נבחרים מהתעשייה בהתמחות.  * תנאי קבלה לכל התמחות הינו ציון 75 בשיעורי המבוא בהתאם להתמחות אותה בחר התלמיד. סטודנט שציונו בקורס המבוא נמוך מ-75 לא יוכל לסיים תואר עם התמחות.

 

מה לומדים בתואר ראשון במנהל עסקים

* ניהול המימון – תחום זה מתרכז בהקניית הכלים לקבלת החלטות הנוגעות למימון הפעילות הכלכלית של ארגון. הסטודנט לומד כיצד למצוא משאבים כלכליים למימון תשומות כגון ייצור פיתוח ושיווק. בנוסף, תחום המימון מכיל בתוכו נושאים כמו חלוקת רווחים והשקעות, מדדי ביצועים ותקצוב הון.

 

* ניהול השיווק – תחום זה כולל הקניית כלים לקבלת החלטות הנוגעות לאופני השיווק של המוצרים או השירותים אותם מציע הארגון. בין היתר לומד הסטודנט כיצד לקבל החלטות כגון עיצוב ומיתוג מוצר, כיצד לקבוע מחיר למוצר וכיצד להגביר את מודעות הצרכן אליו.

 

* ניהול התפעול – תחום זה נוגע לכל התהליכים בארגון שמוסיפים ערך כגון הייצור של מוצרים, מתן שירותים, או פיתוח מוצרים ושירותים חדשים. שהארגון מספק. מדובר בתחום מרכזי בתכניות לימוד מנהל עסקים, המעניק לסטודנט ידע רב לגבי המערכת התפעולית בארגון ולגבי הקשרים שלה עם יתר היחידות בארגון.

 

* ניהול הייצור – תחום זה מקנה ידע הנוגע להתייעלות תהליכי הייצור במטרה להגיע למקסימום רווח במינימום עלות.

 

* ניהול מערכות מידע – תחום זה נוגע למערכות הממוחשבות של הארגון ומקנה ידע וכלים לניהול נכון של הפעילות הממוחשבת בארגון, מניעת תקלות וצרכי אבטחת מידע.

 

* התנהגות ארגונית – תחום זה מקנה כלים לניהול ההון האנושי של הארגון. הצלחת הארגון קשורה לתרבות הארגונית שלו, לכישורי המנהיגות של מנהליו וליכולתם להעצים את נאמנותם של עובדיהם לארגון ולמטרותיו.

 

* מתמטיקה, כלכלה וסטטיסטיקה –  קורסים אלה מקנים ידע הנוגע לשימוש במודלים וכלים מתמטיים העשויים לשפר את ניהול הפירמה.

 

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים מעניק לבוגרי התואר הראשון במנהל עסקים ידע נרחב במגוון תחומי ליבה, כמו גם כלי ניתוח וכלים לקבלת החלטות ארגוניות. ישנו דגש מיוחד אודות המחשת הקשר שבין נושאי הלימוד לבין העולם העסקי, באופן המקנה לבוגריו את היכולות ליישם את שלמדו כשהם יוצאים אל העולם האמיתי.

 

במסגרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון במנהל עסקים ניתן לבחור באחת מארבע חטיבות ההתמחות, סטודנטים שיבחרו להתמחות יקבלו תעודת התמחות.

 תואר ראשון במנהל עסקים וגם תעודות מקצועיות 

    חדש במרכז האקדמי! כעת תוכלו לבחור ולשלב קורסים מקצועיים מטעם החברות המובילות במשק ואף לקבל תעודה מקצועית המהווה יתרון משמעותי בשוק העבודה.

    • קורס יזמות בנדל"ן -בשיתוף עם חברת אזורים

הקורס מאפשר למידה יוצאת דופן על ענף הנדל"ן וסביבותיו , באמצעות שיתוף בידע של מומחים מתחום היזמות העסקית , ופיתוח הנדל"ן . נושאי ההרצאות יכסו מגוון

רחב מתחומי הניהול , היזמות, הפיתוח העסקי, השיווק, המכירות, הקיימות, צרכי המגזרים , התכנון והסוגיות המשפטיות. כל זאת תוך בחינה ברמת המאקרו והמיקרו על

המגמות והצרכים המשתנים של השוק הישראלי

הקורס מנגיש לסטודנטים את האפשרות ללמוד ממומחים , להסתמך על ניסיונם, לשתפם בפרויקטי ותהליכי ענק במשק הישראלי, ולקבל השראה לפעילות עתידית

שלהם בתחום. המרכז האקדמי למשפט ועסקים משתף פעולה עם חברה מובילה בתחומה- חברת אזורים בתכני הקורס, וכל זאת לצורך הנגשת ידע מקצועי נרחב שרק

מעטים נחשפים אליו במלואו

מנהל עסקים תואר ראשון כולל קורס ניהול ויזמות בענף  הקמעונאות בשיתוף רמי לוי שיווק השיקמה 

הקורונה גרמה לשינויים קיצוניים שיחוללו מהפכה בקמעונאות בכל דרך. הציפיות של הקונים מוגברות, מה שהופך את הניצחון (והשמירה) של אותם צרכנים

למאתגרים יותר . קורס זה נועד להציג את האתגרים וההזדמנויות בזיהוי הזדמנויות קמעונאיות פוטנציאליות, והסיכונים והאתגרים של פתיחת מיזם קמעונאי. הקורס מנגיש

לסטודנטים את האפשרות ללמוד ממומחים בתחום.

המרכז האקדמי למשפט ועסקים משתף פעולה עם חברה מובילה בתחומה- רמי לוי שיווק השיקמה בתכני הקורס, וכל זאת לצורך הנגשת ידע מקצועי

נרחב בתחום היזמות בקמעונאות.

קורס בשיתוף עם המכללה לניו מדיה

בעשור האחרון פייסבוק ואינסטגרם הוכיחו עצמם כי מלבד היותן רשתות חברתיות פופולריות, הן גם משמשות כפלטפורמות מובילות לפרסום עסקים בכל העולם. משזיהו    את פוטנציאל השיווק דרכן, בעלי עסקים מכל הסוגים – החל מבתי קפה שכונתיים ועד לתאגידי ענק, החלו מחזרים אחר מנהלי קמפיינים המכירים

את המערכות על  בוריהן.

המרכז האקדמי למשפט ועסקים משתף פעולה עם חברה מובילה בתחומה- אשר מכישרה את הסטודנטים לנהל קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם תוך יישום

אסטרטגיית שיווק, פילוח קהלי יעד ייחודיים ולהבין כיצד לפעול כדי להגשים את המטרות העסקיות של הלקוח.

קורס בשיתוף עם איזמרגד תובנות שיווקיות

המשימה השיווקית החשובה ביותר היא יצירת יתרון תחרותי, שפירושו: הסיבה מדוע הלקוחות יעדיפו את המוצר או השירות של הארגון על פני מוצרים מתחרים או

תחליפיים. מכאן נובע גם שתפקיד הפונקציה השיווקית הוא לזהות הזדמנויות ואיומים בשוק הרלוונטי, ולעקוב אחרי המתחרים ולנסות להקדים אותם בחידושים ובשיפור

התועלות ללקוח.

הקורס המעשי של המרכז האקדמי למשפט ועסקים בשיתוף עם חברת איזמרגד עוסק בגיבוש האסטרטגיה השיווקית על בסיס סוגי מידע שונים כמו סקרי צרכנים

כמותניים ואיכותניים, קבוצות מיקוד, תצפיות על התנהגות צרכנים, ניתוח מגמות חברתיות וכלכליות בשוק, דוחות פיננסיים של חברות ציבוריות, הצהרות של מנהלים

ודירקטורים של חברות רלוונטיות..

קורס ניהול יזמות בשיתוף עם  MAX כרטיסי אשראי

חברות פינטק הן חברות המפתחות טכנולוגיות חדשניות (אלגוריתמים, אפליקציות ופיתוחים מתקדמים נוספים) שמטרתן לספק פתרונות פיננסיים – הן למתן ושיפור של

שירותים פיננסיים (כמו רכישת ביטוח או קבלת הלוואה), והן עבור תפקודים שונים של המערכות הפיננסיות (כמו ניתוח נתונים בהיקפים גדולים או מניעת תרמיות והונאות).

הסטודנטים ירכשו כלים ליצירה, ניהול והערכת חברות סטארט-אפ במגזר הפינטק. הקורס מועבר על ידי שילוב של חברי סגל במרכז האקדמי למשפט ועסקים , יזמי

פינטק, מנהלי תאגידים, אנשי הון סיכון ויועצי פינטק. ככזה, הוא מספק הזדמנות ייחודית לצבור ניסיון בעולם האמיתי בעודו בסביבה אקדמית.

 

**התמחויות לא יצוינו בתעודת התואר.

המרכז האקדמי למשפט ולעסקים - ממוקדים בהצלחה שלך!

+תקצירי קורסים - תואר ראשון במנהל עסקים

תואר ראשון במנהל עסקים- תקצירי קורסים

 

מתמטיקה א'

Elearning Elearning

מתמטיקה  מהווה  מקצוע  רקע  ומתגייסת  לתת  כלים  לביצוע  חישובים  במקצועות  אחרים.  מטרות  לימודי   מתמטיקה  הן:  להקנות

–  ידע  בסיסי ,  הרחבת  הדעת  והכנה  כללית  של  מקצוע  זה .

– יכולת  לפתח  גישה  שיטתית  וחשיבה  אנליטית  בניתוח  בעיות  ופתרונותיהן .

– יכולת  לפתור  בעיות  במקצועות  אחרים  הנלמדים  בקורם  הלימודים .

– יכולת  ואמצעי  עזר  בפתרון  בעיות  במסגרת  עבודתו  המקצועית  של  התלמיד.

(ט.ל.ח)

 

 

מבוא לכלכלה מיקרו

Elearning Elearning

מושגי יסוד ואסטרטגיות חשיבה בסיסיות במיקרו כלכלה – ניתוח כללי החלטה המשמשים צרכנים ויצרנים.
(ט.ל.ח)

 

 

יזמות עסקית

ד"ר מיכאלה אלרם

מטרות הקורס הן:

להציג בפניכם מונחים תיאורטיים מרכזיים מעולם היזמות, תוך שילוב ניסיון פרקטי יזמי מהתעשיה בישראל ובעולם. הקורס יסקור את מאפייני היזמות, כיצד יזמות קשורה לאי-וודאות, כישורי ניהול סטראטפ, מימון יזמות, אינטראקציות עם משקיעים, יזמות חברתית וכישלון יזמי.

(ט.ל.ח)

 

 

יישומי מחשב

Elearning Elearning

מטרת הקורס להקנות היכרות עם סביבת המחשב ויכולת עבודה עם תוכנות ניהוליות לצורך עמידה בדרישות אקדמיות ובתנאי סף בסביבה המקצועית/ תעסוקתית. הקורס יאפשר רכישת מיומנויות ושימוש בתוכנות ובכלים הבאים: סביבת החלונות  ,(Windows) יישומי אינטרנט ועבודה עם דפדפנים, שימוש במחשוב ענן ויישומי ה-Office  השונים, בין היתר כתיבת מסמכים ע"י תוכנת  Word  והכנת מצגות ע"י שימוש בתכונת .Power Point כאשר רוב הקורס יתמקד בניתוח נתונים ושימוש בתוכנת Excel (הגיליון האלקטרוני).

(ט.ל.ח)

 

מבוא להתנהגות ארגונית

ד"ר יפית רפאל

הקורס נועד לפתח את הבנת מבנה הפעילות של מערכות ארגוניות בתוכן ובסביבתן מההיבט המערכתי של הארגון.

הקורס מתבסס על ידע תיאורטי ואמפירי מתחומי ההתנהגות הארגונית. במהלך הקורס נסקור גישות תיאורטיות שונות

להבנת מבנה הארגון וסביבתו ותהליכים ארגוניים, גלובליים ואחרים.

כמו כן, נעסוק בתקשורת ארגונית, תרבות ארגונית, חדשנות ושינוי בארגון.
(ט.ל.ח)

 

 

קבלת החלטות בארגונים

ד"ר יפית רפאל

בקורס זה נלמד על האופן שבו מתקבלות החלטות ונפתרות בעיות אצל עובדים, צוותים ומנהלים בארגון. הקורס נועד לסייע בידי הסטודנטים להתמודד עם הדינמיקה בעולם תחרותי, בעת קבלת החלטה, במהירות וביעילות. באמצעות מודלים תאורטיים וניתוחי אירוע ילמדו תהליכי קבלת החלטה, שיתוף עובדים בקבלת החלטות, וכן הטיות וטעויות הנגרמות לתוצאות רציונאליות תחת השפעות פסיכולוגיות מודעות ו/או שאינן מודעות.

לאורך הקורס יודגשו:

  1. קבלת החלטות רציונאלית.
  2. השפעות פסיכולוגיות מודעות ובלתי מודעות בתהליכי קבלת החלטות.
  3. פתרון בעיות בקבוצה ופתרון קונפליקטים – תרגול מעשי.
  4. שיתוף עובדים בקבלת החלטות
  5. ניתוחי אירוע

(ט.ל.ח)

 

 

ניהול התפעול

ד"ר מיכאלה אלרם

ניהול וייעול התפעול בארגונים וחברות הינו מפתח להישרדות, הצלחה ושגשוג. לקוחות דורשים אפס טעויות, מחיר נמוך, פרסונליזציה וזמני אספקה מידיים. ארגונים שלא מגבים את האסטרטגיה שלהם בניהול והשבחת התפעול מגלים שנוצר פער בלתי ניתן לגישור בין התוכניות לבין הביצועים בפועל. הגלובליזציה וניהול שרשרת האספקה גורמים לשינויים מהירים בחברות וארגונים משתנים ובהתאם יש לשנות ולשדרג את המערך התפעולי שצריך להתאים ולתת מענה בזמן אמת לשינוים המתרחשים בארגון.

הקורס  כולל מודלים מתקדמים בתחום וכלים פרקטיים להתמודדות עם האתגרים הייחודיים בתחום התפעול, הלוגיסטיקה, מערכות המידע, ייעול תהליכים, ניהול איכות, מיקור חוץ ועוד

 

 

 

שיטות סטטיסטיות א'

 

מטרת הקורס היא הכרת הכלים הסטטיסטיים הבסיסיים המשמשים את המנהל בכל שלבי קבלת  ההחלטות.

בקורס תלמד תורת הסטטיסטיקה התיאורית, ככלי המשמש בכל מחקר כמותי. תלמדנה שיטות לאיסוף הנתונים, הצגתם, עיבודם וניתוחם תוך המחשת ישום השיטות בתחומים כלכליים שונים כמו: מימון, שיווק וניהול הייצור.

כמו כן ילמדו בניית תחזיות ובדיקת קיום של קשרים בין משתנים.

(ט.ל.ח)

 

 

מבוא לשיווק

ד"ר מיכאלה אלרם

 

קורס מבוא שמטרותיו:

  • הקניית מושגי יסוד בתחום השיווק.
  • ניתוח מהות ותפקיד השיווק בארגונים וחברות.
  • ניתוח מודלים ותיאוריות המתייחסות להתנהגות הצרכן.
  • יישום כלים תיאורטיים לפתרון בעיות שיווקיות מעשיות.
  • דיון בסוגיות שיווקיות אקטואליות נבחרות מהתחום הפרקטי (המעשי).
    (ט.ל.ח)

 

 

 

יסודות המימון א'

מר נתי נונשטיין

מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים רמת ידע בסיסית לגבי הנושאים החשובים במימון חברות מודרני ובמדיניות פיננסית של הפירמה.

הקורס יתחיל בסקירת רעיון הערך הנוכחי ושיטות חישוב שווי בעזרתו. בהמשך יילמד כיצד לתמחר תזרימי מזומנים על פני זמן. כל זאת במגמה לספק הכלים הבסיסיים להערכת השקעות בעולם ללא סיכון. מאחר והחלטות פיננסיות מתבצעות בדרך כלל בתנאי אי ודאות, הרי שבהמשך יירכשו כלים ויפותחו מודלים לקבלת החלטות השקעה מימוניות במצבי אמת – תנאי אי ודאות וסיכון. הערכת פרויקטים אי ודאיים והערכת ניירות ערך בסיסיים (איגרות חוב ומניות) הם נושאים מרכזיים בקורס זה.

(ט.ל.ח)

 

 

 

יסודות החשבונאות א'

הקניית ידע בחשבונאות פיננסית, תוך התמקדות בעקרונות החשבונאים, בדרכי בנייתם של הדוחות הכספיים והקשר בינהם.

(ט.ל.ח)

 

 

כתיבה מדעית

Elearning Elearning

מטרת הקורס להקנות ולבסס אצל הסטודנטים את עקרונות הכתיבה המדעית ורכישת מיומנויות בכתיבת עבודה אקדמית.  בקורס זה נעמוד על ייחודה של הכתיבה המדעית ונלמד את כל מרכיביה. בשלב ראשון הסטודנטים ילמדו כיצד לחפש חומר אקדמי לעבודה מדעית. סוגי מקורות המידע ודרכים שונות לחיפוש מאמרים ומחקרים אקדמיים במאגרי מידע שונים, כמו כן הסטודנטים יכירו את מבנה המאמר המדעי. בחלקו העיקרי של הקורס, הסטודנטים ילמדו כיצד לכתוב עבודה מדעית משלב ניסוח מטרת המחקר והשערות המחקר לסקירת הספרות, פרק השיטה, ניסוח התוצאות, דיון, תקציר וביבליוגרפיה.
(ט.ל.ח)

 

 

אסטרטגיה עסקית

קורס "אסטרטגיה עסקית" עוסק ביסודות האסטרטגיה התחרותית. תחום זה מנסה לאתר את הגורמים להצלחה או כישלון של פירמות עסקיות. הקורס יסקור עקרונות יסוד, תיאוריות מרכזיות, מודלים חשובים, כלי ניתוח וכן את הטרימינולוגיה המקצועית. הגישה האסטרטגית מבוססת על ראייה אינטגרטיבית של החברה, הענף והסביבה הרחבה בה החברה פועלת מתוך רצון להציב מטרות ודרכי פעולה לצורך ביצוען. בתחום האסטרטגיה לא קיימות תשובות מוחלטות או אחידות וכל חברה בזמן נתון הינה מקרה ייחודי המחייב ניתוח נקודתי. לאור זאת הקורס יכלול בצד הפרק התיאורטי גם היבטים של ניתוח מקרים ושימוש בדוגמאות מהעולם העסקי, מתוך הבנה כי לימוד על סמך ניסיונם של אחרים יתרום רבות לשיפור החשיבה האסטרטגית.
(ט.ל.ח)

 

מבוא לכלכלה מאקרו

Elearning Elearning

הקניית מושגי יסוד ומודלים במאקרו כלכלה. הכרת עקרונות המדיניות המאקרו כלכלית: פיסקאלית ומוניטארית, ניתוח וסקירה מתאימה של המשק בישראל.
נושאי לימוד: חשבונאות לאומית, מרכיבי הביקוש המצרפי, שוק הכסף ומערכת הבנקאות, שיווי משקל משולב במשק סגור, שוק מט"ח ומודל משולב במשק פתוח. ניתוח מדיניות כלכלית במשק פתוח. כל נושא שיילמד ילווה בניתוח וסקירה מתאימה של השוק בישראל.
(ט.ל.ח)

 

 

יסודות החשבונאות ב'

הדוחות הכספיים מוצגים בהתאם לשפה החשבונאית. זהו הקורס השני המסביר את השפה החשבונאית,
קריאת השפה והבנת הדוחות הכספיים.
בקורס זה נלמד להכיר את דוח תזרים מזומנים ,דוח על השינויים בהון העצמי של בעלי המניות ורישומן בדוחות הכספיים.

כך גם נעסוק בסוגי אשראיים המקובלים בחברות ובכללם אגרות חוב וסוגי הלוואות לרבות רישום פקודות יומן ורישומן בדוחות הכספיים.

בקורס נדון בניתוח והבנה של דוחות כספיים ובקיאות בביאורים הנלווים לדוחות הכספיים.
(ט.ל.ח)

 

מבוא למערכות מידע

Elearning Elearning

מנהלים בארגון נדרשים לא אחת לביצוע החלטות עסקיות שונות. מערכות מידע הם הכלי שבאמצעותם אוסף המנהל את המידע העסקי הנדרש לבחינת החלטות אלו.  בקורס זה הסטודנטים יחשפו לתחום מערכות המידע. הסטודנטים יכירו מושגים בסיסיים בתחום מערכות המידע. כמו כן הסטודנטים יכירו את טכנולוגיות המידע, וחשיבותן לארגון ולמנהל.  הסטודנטים יחשפו למודלים שונים בתחום מערכות המידע, מחזור החיים וסוגים שונים של מערכות מידע. לסיום הקורס הסטודנטים יחשפו לתחום ה-big data.

(ט.ל.ח)

 

שיטות מחקר במנהל עסקים

קורס שיטות מחקר במינהל עסקים נועד להקנות ידע ויכולות בטכניקות מחקר לחקר נושאים בתחומי מדעי החברה והניהול. הקורס יאפשר לסטודנט להבין את המתודה המדעית בתחומי הניהול, לנסח שאלות והשערות מחקר, לתכנן ולבצע מערך מחקר אמפירי, לאתר ו/ או לאסוף נתונים ממקורות שונים לשם ביצוע מחקר, לבנות כלים לשם איסוף נתונים, לתקפם ולהעריך את התאמתם ואיכותם וכן לפתח יכולת לקרוא, להבין ולהעריך בצורה ביקורתית מחקרים אקדמיים. הקורס כולל גם חלק משנה העוסק בביצוע ניתוחים סטטיסטיים בתוכנת SPSS.

(ט.ל.ח)

 

מיומנויות תקשורת

בסביבה העסקית הנוכחית, מיומנויות תקשרות חשובות יותר מתמיד. עלינו לתקשר עם המנהלים שלנו, המקבילים לנו, המנהלים שלנו וכן עם השותפים, הספקים והלקוחות שלנו, בארץ ובעולם. מיומנוית תקשורת אפקטיביות הן המאפשרות הצלחה תוך מיזעור חיכוכים ואי הבנות, והובלה מנהיגותית של פרויקטים או שאיפות לכדי מימוש. היכולת לרתום ולהניע אחרים או לקבל אישור לביצוע דבר מה באירגון או לקבלת השקעה עבור מיזם והצטרפות שותפים אסטרטגיים תלויה מאד ביכולת שלנו לזקק את המסר, להעביר אותו בדרך הנכונה, להציג בפרזנטציה את הסיפור שלנו ולשכנע באמצעות סטוריטלינג.

 

ניתוח דו"חות כספיים

הקורס משרטט מסגרת ומספק כלים לניתוח מעשי של שווי עסקים וחברות תוך שימוש בדוחותיהן הכספיים ובמידע פיננסי אחר. הקורס הינו קורס אינטגרטיבי המבוסס על ידע מוקדם בתחומי החשבונאות הכלכלה והמימון ודורש שילוב של:

טכניקות מסורתיות של ניתוח דוחות כספיים (ניתוח יחסים פיננסיים ועריכת תחזיות).

ידע של כללים חשבונאיים מקובלים (GAAP) ויישומם במציאות.

הבנה של התמריצים השונים העומדים בפני מכיני הדוחות הכספיים ובפני המשתמשים בהם והשפעתם על תוכן הדוחות הכספיים והמסקנות שניתן להסיק מהם.

יישום של תבניות הערכת שווי מתחומי הכלכלה והמימון בעזרת מידע חשבונאי.

(ט.ל.ח)

 

מבוא למשפט עסקי

ד"ר ליאור דוידאי

הקורס כולל מבוא ויסודות במשפט עסקי ומורכב משלוש חטיבות.

החטיבה הראשונה של הקורס עוסקת במבוא כללי למשפט וכוללת בחינת מהותו של המשפט, סקירת תחומי המשפט, ניתוח תורת הפרשנות, ניתוח התרבות המשפטית הישראלית וסקירת הרקע ההיסטורי וההתפתחות ההיסטורית של המשפט הישראלי. החטיבה השנייה של הקורס עוסקת בעקרונות היסוד של המשפט הפלילי עם דגש על סוגיות מתחום המשפט העסקי. החטיבה השלישית של הקורס עוסקת בעקרונות היסוד של המשפט העסקי, תוך חלוקתו לענפיו השונים.

מטרת הקורס הינה להקנות השכלה אקדמית בסיסית בתחום המשפט העסקי, להקנות יסודות בחשיבה המשפטית, ליצור היכרות עם מוסדות ומושגים בסיסיים בתחומי המשפט העסקי, לתת סקירה היסטורית של התפתחות המשפט הישראלי והתהליכים שעוברים עליו, להקנות כלים להתמודדות באופן יישומי ומעשי עם החשיבה המשפטית בתחומי המשפט העסקי, וכן ליצוק בסיס ללימוד עתידי של קורסים מתקדמים בתחום המשפט העסקי.

שיטת הלימוד בקורס הינה קריאת חקיקה ודברי דין אחרים, עיון בפסקי דין של בית המשפט העליון ויתר בתי המשפט ופתרון אירועים עובדתיים שבהם נערך זיהוי של העובדות הרלבנטיות והשאלות המשפטיות ובהם מיושמות הנורמות המשפטיות והלכותיו של בית המשפט ביחס למסכת עובדתית פלונית, תוך בחינת טיעוני הצדדים והכרעת בית המשפט.
(ט.ל.ח)

 

אתיקה בעסקים

לצד השאיפה של מנהלים בעסקים למקסם את הרווח למען הבעלים, האחריות החברתית והאחריות האתית תופסות בעשורים האחרונים מקום הולך וגדל בעולם העסקי. הכלכלה המשתנה והחידושים הטכנולוגיים הכרוכים בה מציבים בפני אנשי ניהול בעסקים דילמות אתיות מורכבות. דילמות אלו מחייבות לפתח דפוסים של אחריות תאגידית (Corporate Responsibility) בניהול. דפוסים אלו של אחריות חברתית בעסקים מיועדים לקבוע נורמות התנהגות להתנהלות העסק כלפי הסביבה העסקית, כלפי בעלי עניין בעסק (כדוגמת עובדים, לקוחות, ספקים ובעלי מניות), וכלפי הקהילה החברתית כולה. נורמות אלו, העוסקות בשאלה כיצד ראוי או לא-ראוי לנהוג בסיטואציות משתנות, רחבות וחורגות מהכללים המשפטיים שחלים ביחס לעסק ולמנהליו.

 

כתיבה עסקית באנגלית

קורס כתיבה עיסקית עוסק בכתיבה טכנית נכונה ומקובלת בעולם העסקים בשפה האנגלית.

בקורס זה נקנה לסטודנטים כלים פרקטיים לצד תירגול הדיקדוק לכתיבת מסמכים וחומרים עיסקיים שיסייעו בתקשורת העיסקית היומיומית.

(ט.ל.ח)

 

 

 

קורסי התמחות במימון

 

 

עקרונות בהשקעות

מר נתי נוישטיין

מטרת הקורס להקנות לסטודנטים כלים בסיסיים לקבלת החלטות השקעה בתנאי אי-וודאות. בקורס זה יחשפו הסטודנטים למימון בתנאי אי וודאות וסיכון. הסטודנטים ילמדו למדוד את הסיכון בעזרת פרמטרים שונים כמו סטיית תקן, שונות וביטא. בנוסף הסטודנטים ילמדו להשתמש בכלים סטטיסטיים לניתוח הסיכון ובקריטריונים לבדיקת כדאיות השקעה בתנאי אי-ודאות. הסטודנטים ילמדו לבחון את התועלת מול הסיכון והתשואה של המשקיע בעזרת פונקציית התועלת ורמת שנאת הסיכון של המשקיע. הסטודנטים ילמדו להעריך את התנועה המשותפת של המרכיבים בתיק ההשקעות ואת העיקרון פיזור הסיכון בבנייתו של התיק. כמו כן הסטודנטים ילמדו את מודל ה CAPM  ואת מחיר ההון המשוקלל, WACC.

 

יסודות הבנקאות

ד"ר דודי אהרון

מטרת הקורס היא ללמד את היסודות הכלכליים והפיננסיים עליהם מושתת ענף הבנקאות ואת מרכיבי הליבה של הפירמה הבנקאית. בקורס יושם דגש על מבנה המערכת הבנקאית בישראל ומאפייניה השונים. יוצגו הבעיות המרכזיות העומדות בפני המנהל של הפירמה הבנקאית ומה שיווי המשקל האופטימלי בשוק תחת המגבלות הקיימות.

 

אופציות ונכסים נגזרים

ד"ר שמואל (מולה)  כהן

הקורס יעסוק בהכרות מעמיקה עם המכשירים הפיננסיים העתידיים, השימוש בהם והערכתם לצורך קבלת החלטות השקעה וניהול סיכונים באמצעותם. בעיקר יעסוק הקורס באופציות על מניות, על מדדים ועל מט"ח, בחוזים עתידיים על מניות, מט"ח ואגרות חוב, בעסקאות "החלף", וכן באופציות ריאליות.

דגש מיוחד יינתן על בניית אסטרטגיות השקעה בסיסיות: אסטרטגיות למטרות ספקולטיביות, אסטרטגיות הגנה וגידור ואסטרטגיות משולבות. כמו כן יילמדו שיטות התמחור השונות של המכשירים הפיננסיים: שווי נאיבי, המודל הבינומי והמודל של בלק, שולס ומרטון שזכו על כך בפרס נובל. לבסוף נראה כיצד ניתן להשתמש בעקרונות התמחור של האופציות לצורך קבלת החלטות מתקדמת בדבר קבלה או דחייה של פרויקטים (אופציות ריאליות).

 

 

 

 

סמינר ופרויקט במימון

ד"ר לירון רייטר גביש

הסמינר השנתי יאפשר לסטודנטים במהלך שנת לימודים (שני סימסטרים) לרכוש ניסיון מחקרי אמפירי ואיכותני בנושאים שונים הקשורים לעולם המימון. נושאי הסמינריון ייבחרו על ידי הסטודנטים בכפוף לאישורו של המנחה. הסטודנטים אמורים ליישם בעבודתם הסמינריונית את הידע התיאורטי והכלים המחקריים שרכשו במהלך לימודיהם. נושאים עיקריים לעבודה יהיו קשורים לשוק ההון וניירות הערך העיקריים הנסחרים בו, וניהול פיננסי בפירמות שונות. התוצר הסופי של העבודה הוא חיבור מדעי הכתוב על פי כללים מדעיים המקובלים במדעי החברה.
(ט.ל.ח)

 

בעלות שליטה וניהול היבטים מימוניים בחברות

ד"ר שמואל (מולה) כהן

הקורס הינו חובה לסטודנטים בשנה ב או ג במנהל עסקים בהתמחות מימון. הקורס מומלץ גם לשאר הסטודנטים כקורס בחירה בתנאי שלמדו את הקורס יסודות המימון.

בעוד שרובן של החברות הציבוריות בארצות הברית הינן ביזוריות (ללא גרעין שליטה), הרי חלק הארי של החברות הציבוריות בישראל (ובעצם במרבית מדינות העולם) הינן ריכוזיות הנשלטות בידי יחידים או בידי מספר בעלי שליטה. שינוי משמעותי זה בין שני סוגי החברות (ביזוריות לעומת ריכוזיות) יוצר קונפליקטים מובנים בין בעלי המניות, בעלי השליטה והמנהלים ומכאן עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על קבלת ההחלטות האסטרטגיות והטקטיות בתחומים השונים (לרבות פיננסיים). מטרת הקורס היא להעמיק את הידע וההבחנה בין שני סוגי החברות וכן לסקור את הדרכים השונות לצמצם את הקונפליקטים הנ"ל. בקורס נלמדות תאוריות פיננסיות של חוקרים דגולים זוכי פרסי נובל שונים תוך שילובם של מרצים אורחים ידועים מעולם התעשייה כיום.

 

התמחות בשיווק

 

 

תקשורת שיווקית משולבת

מר גדי חייט

קורס זה מיועד לבוגרי קורס בסיסי בשיווק, המעוניינים לרכוש ידע עיוני ומעשי בתחום  התקשורת השיווקית ככלל והפרסום בפרט, החל מתכנון אסטרגי, דרך בחירת קהלי מטרה, חשיבה יצירתית וקריאייטיב, ערוצי מדיה, תהליכי עבודה במשרד פרסום ועוד.

 

מרכיבי ציון סופי:

50% מטלה מסכמת, 50% מבחן

תנאי  קדם : מבוא לשיווק.

(ט.ל.ח)

 

סמינר ופרויקט בשיווק

ד"ר ענר טל

מטרת הסמינר והפרוייקט להקנות  ניסיון   בניתוח   ועריכת  מחקרים  בתחום  השיווק ויישומם לבעיות מעשיות. סטודנטים בסמינר יתעמקו בנושא מחקרי בתחום השיווק, אותו יציגו בעבודת הסמינר. במסגרת הפרוייקט יישמו את הידע העיוני מהסמינר באופן מעשי, תוך ניתוח סוגיה מעשית העומדת בפני חברה. נושאי הסמינר והפרוייקט יוצעו על ידי הסטודנטים בקורס ויבחרו באישור המרצה

(ט.ל.ח)

 

כלכלה התנהגותית

ד"ר ענר טל

בשנים האחרונות הביאה הכלכלה ההתנהגותית מהפיכה באופן בו אנו מבינים את האופן בו אנשים חושבים ופועלים. הקורס נועד להקנות הבנה בסיסית לגבי הפרספקטיבה ההתנהגותית בקבלת החלטות ושיפוט, ולגבי ההבדלים בין הפרספקטיבה ההתנהגותית לפרספקטיבה הכלכלית המסורתית. במסגרת הקורס נסקור את התיאוריה הבסיסית בכלכלה התנהגותית כמו גם שורה של אפקטים שהתגלו בתחום. ינתן דגש במהלך הקורס על יישומי כלכלה התנהגותית לפתרון בעיות מעשיות, תוך כוונה להקנות לסטודנטים כלים לגבש בעצמם חשיבה ביקורתית וגיבוש אסטרטגיית פעולה במטרה להוביל לשינויי תפיסה והתנהגות.

(ט.ל.ח)

 

 

 

שיווק דיגיטלי- רשתות חברתיות

חברת ניו-מדיה

בעשור האחרון פייסבוק ואינסטגרם הוכיחו עצמם כי מלבד היותן רשתות חברתיות פופולריות, הן גם משמשות כפלטפורמות מובילות לפרסום עסקים בכל העולם. משזיהו את פוטנציאל השיווק דרכן, בעלי עסקים מכל הסוגים – החל מבתי קפה שכונתיים ועד לתאגידי ענק, החלו מחזרים אחר מנהלי קמפיינים המכירים את המערכות על בוריהן. הקורס יכשיר את הסטודנטים לנהל קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם תוך יישום אסטרטגיית שיווק, פילוח קהלי יעד ייחודיים ולהבין כיצד לפעול כדי להגשים את המטרות העסקיות של הלקוח.

(ט.ל.ח)

 

התנהגות צרכנים

ד"ר ענר טל

הקורס נועד להקנות למשתתפים ידע בנושא התנהגות צרכנים תוך שימת דגש על היבטים פסיכולוגים ועל יישום תובנות בפתרון בעיות שיווקיות. בין הנושאים הנכללים בקורס: צרכים ומענה לצרכים, תפיסה, עמדות, רגשות, שכנוע, קבלת החלטות כולל פרספקטיבות מודרניות בקבלת החלטות (כלכלה התנהגותית), חוויית הצריכה, סיפוק, ומחקר בהתנהגות צרכנים

 

 

התמחות ביזמות וחדשנות

 

 

פיתוח מוצרים ושירותים

גב' רבקה קהת

בסביבה העסקית הנוכחית, ארגונים נדרשים לחדש באופן תדיר כדי לצמוח וכדי להתחרות. הקורס סוקר שיטות ואמצעים להשגת חדשנות בארגונים  דרך פיתוח מוצרים ושירותים. האמצעים הנידונים בקורס שייכים להיבטים שונים במחזור פיתוח החדשנות:

הנבטת הרעיון, מחקר השוק, הבנה צרכן /לקוח, פיתוח המוצר או השירות, יצירת אבטיפוס, בניית תכנית השקה, מודל עסקי, תכנית שיווק ופירסום, צינורות הפצה, מדידת הצלחה.

כל אמצעי יבחן לעומק הן ע"י סקירת מאמרים והן על ידי דוגמאות קונקרטיות ועדכניות. הסטודנטים ידרשו לנתח מקרי בוחן וליישם בעצמם את התכנים הנלמדים .
(ט.ל.ח)

 

חקר שווקים ושיתופי פעולה לחברות סטארט אפ

גב' סימה חזן

הקורס יעניק כלים בתחום חקר השווקים ובניית שיתופי פעולה עסקיים. המטרה היא באמצעות פיתוח וחקר השווקים עבור חברות סטארט אפ צעירות ללמוד כיצד לעשות זאת עבור הסטארט-אפ של הסטודנטים.

 

סמינר ופרויקט ביזמות וחדשנות

ד"ר ענבל שטוקהיים וגב' רבקה קהת

הסמינר עוסק בהיבטים האקדמיים של תחום היזמות. בסמינר ישולבו מאמרים מדעיים העוסקים בסוגיות ובמושגים מתחום היזמות וכן ינותחו מקרים case studies העוסקים ביוזמות שצלחו וכאלה שנכשלו.

 

פיתוח תכניות עסקיות לחברות סטארט אפ

ד"ר ענבל שטוקהיים

הקורס פיתוח תוכניות עסקיות מיועד לסטודנטים מההתמחות ביזמות וחדשנות. מטרות הקורס הן להקנות לסטודנטים ידע וכלים שימושיים, מפתחי חשיבה ותומכים לצורך פיתוח, בנייה וכתיבת התוכנית העסקית של המיזם.

התוכנית העסקית איננה עוד מסמך ש"צריך" לכתוב, היא למעשה השתקפות של תהליך פיתוח המיזם, החוזקות שלו, הטכנולוגיה או הרעיון הייחודי שברשותו והאופן שבו ניתן להגן על הרעיון. התוכנית העסקית מציגה את יכולתו של המיזם להבין ולנתח את הסביבה התחרותית בה הוא פועל, להציג כיצד בכוונתו של המיזם לגייס הון לצורך פעילותו וכיצד המיזם מבקש להגיע להכנסות ולרווחיות.

תוכנית עסקית היא כלי עבודה משמעותי בפיתוח המודל העסקי והצגתו למשקיעים ובעלי עניין. תוכנית עסקית מוצלחת היא הראייה לכך שהמיזם מודע ליכולותיו אך גם למגבלותיו, לכך שהוא מבודל ממתחריו, נחוש להשיג את מטרותיו ואינו חושש לעמוד בפני בעלי עניין ולהציג להם מדוע כדאי ונכון שישקיעו בו.

חווית הלימוד בקורס מקנה לסטודנטים המעוניינים לפתח מיזם משלהם הזדמנות ייחודית להתנסות בפיתוח ובנייה של תוכנית עסקית עבור מיזם אחר, ובכך להפוך למעשה ליזמים מנוסים יותר מבלי לסכן את הרעיון שלהם. חווית העבודה בקבוצות, ותחת הנחייה, מקנה לסטודנטים הזדמנות להפריה הדדית ולעבודה בצוות כפי שיידרש מהם כאשר יקימו את המיזם שלהם בעתיד.

(ט.ל.ח)

 

 

 

קורסי בחירה מנהל עסקים

 

 

מיומנויות למידה

מקוון

רציונל:
אסטרטגיות למידה הן דרכי פעולה מובנות ומתוכננות המכוונות את הסטודנטים לייעול הלמידה. במהלך הקורס ירכשו המשתתפים מגוון אסטרטגיות למידה ויתנסו בהן בתחומי למידה שונים.  הקורס יעודד את הסטודנטים לשנות את דפוסי העבודה ויצייד אותם עם כלים פרקטיים. יחד עם זאת הוא יעודד אצלם תחושת מסוגלות ומוטיבציה ללמידה.

מטרת הקורס:
זיהוי סגנון הלמידה היעיל עבור הסטודנטים הכרת אסטרטגיות, תנאים וסביבות למידה בחירה מודעת של אסטרטגיות מתאימות יישום ובקרה עצמית על שימוש באסטרטגיות הצגת דרכים לטיפוח יכולתו של הלומד ליזום למידה, לשאוב מידע ממקורות מידע, לפתח דרכי למידה גמישות, להפעיל במודע אסטרטגיות על בסיס מיומנות שרכש, לכוון אותן מתוך מודעות ולפקח עליהן באופן ביקורתי.

 

עקרונות בהשקעות

ד"ר שמואל (מולה) כהן

מטרת הקורס להקנות לסטודנטים כלים בסיסיים לקבלת החלטות השקעה בתנאי אי-וודאות. בקורס זה יחשפו הסטודנטים למימון בתנאי אי וודאות וסיכון. הסטודנטים ילמדו למדוד את הסיכון בעזרת פרמטרים שונים כמו סטיית תקן, שונות וביטא. בנוסף הסטודנטים ילמדו להשתמש בכלים סטטיסטיים לניתוח הסיכון ובקריטריונים לבדיקת כדאיות השקעה בתנאי אי-ודאות. הסטודנטים ילמדו לבחון את התועלת מול הסיכון והתשואה של המשקיע בעזרת פונקציית התועלת ורמת שנאת הסיכון של המשקיע. הסטודנטים ילמדו להעריך את התנועה המשותפת של המרכיבים בתיק ההשקעות ואת העיקרון פיזור הסיכון בבנייתו של התיק. כמו כן הסטודנטים ילמדו את מודל ה CAPM  ואת מחיר ההון המשוקלל, WACC.

הרכב ציון סופי: בחינה 100%

 

יסודות הבנקאות

ד"ר דודי אהרון

מטרת הקורס היא ללמד את היסודות הכלכליים והפיננסיים עליהם מושתת ענף הבנקאות ואת מרכיבי הליבה של הפירמה הבנקאית. בקורס יושם דגש על מבנה המערכת הבנקאית בישראל ומאפייניה השונים. יוצגו הבעיות המרכזיות העומדות בפני המנהל של הפירמה הבנקאית ומה שיווי המשקל האופטימלי בשוק תחת המגבלות הקיימות.

 

 

 

 

תקשורת שיווקית משולבת

מר גדי חייט

קורס זה מיועד לבוגרי קורס בסיסי בשיווק, המעוניינים לרכוש ידע עיוני ומעשי בתחום התקשורת השיווקית ככלל והפרסום בפרט.
הקורס יקנה כלי חשיבה וניתוח בתחומי התקשרות השיווקית: הכרת הקווים המנחים והכלים המרכזיים בגיבוש וניתוח אסטרטגיות תקשורתיות ופרסומיות. הכרת מודלים וכלים לתכנון מדידה ובקרה של פרסום, יחסי ציבור ותקשורת שיווקית מתווכת מדיה.
•בסיום הקורס הסטודנטים יבינו את המודלים התיאורטיים של תקשורת שיווקית וכיצד לתכנן, לעצב ולהציג מסע פרסום שלם, כולל פרסומת. יינתן דגש על ניתוח דוגמאות מהשוק הישראלי והבינלאומי בתחום הפרסום והתקשורת הדיגטיאלית.

הרכב ציון:

50% מטלה מסכמת, 50% מבחן.

 

פיתוח מוצרים ושירותים

גב' רבקה קהת

בסביבה העסקית הנוכחית, ארגונים נדרשים לחדש באופן תדיר כדי לצמוח וכדי להתחרות. הקורס סוקר שיטות ואמצעים להשגת חדשנות בארגונים  דרך פיתוח מוצרים ושירותים. האמצעים הנידונים בקורס שייכים להיבטים שונים במחזור פיתוח החדשנות:

הנבטת הרעיון, מחקר השוק, הבנה צרכן /לקוח, פיתוח המוצר או השירות, יצירת אבטיפוס, בניית תכנית השקה, מודל עסקי, תכנית שיווק ופירסום, צינורות הפצה, מדידת הצלחה.

כל אמצעי יבחן לעומק הן ע"י סקירת מאמרים והן על ידי דוגמאות קונקרטיות ועדכניות. הסטודנטים ידרשו לנתח מקרי בוחן וליישם בעצמם את התכנים הנלמדים .

 

התנהגות צרכנים

ד"ר ענר טל

הקורס נועד להקנות למשתתפים ידע בנושא התנהגות צרכנים תוך שימת דגש על היבטים פסיכולוגים ועל יישום תובנות בפתרון בעיות שיווקיות. בין הנושאים הנכללים בקורס: צרכים ומענה לצרכים, תפיסה, עמדות, רגשות, שכנוע, קבלת החלטות כולל פרספקטיבות מודרניות בקבלת החלטות (כלכלה התנהגותית), חוויית הצריכה, סיפוק, ומחקר בהתנהגות צרכנים

 

 

אופציות ונכסים נגזרים

ד"ר שמואל (מולה)  כהן

הקורס יעסוק בהכרות מעמיקה עם המכשירים הפיננסיים העתידיים, השימוש בהם והערכתם לצורך קבלת החלטות השקעה וניהול סיכונים באמצעותם. בעיקר יעסוק הקורס באופציות על מניות, על מדדים ועל מט"ח, בחוזים עתידיים על מניות, מט"ח ואגרות חוב, בעסקאות "החלף", וכן באופציות ריאליות.

דגש מיוחד יינתן על בניית אסטרטגיות השקעה בסיסיות: אסטרטגיות למטרות ספקולטיביות, אסטרטגיות הגנה וגידור ואסטרטגיות משולבות. כמו כן יילמדו שיטות התמחור השונות של המכשירים הפיננסיים: שווי נאיבי, המודל הבינומי והמודל של בלק, שולס ומרטון שזכו על כך בפרס נובל. לבסוף נראה כיצד ניתן להשתמש בעקרונות התמחור של האופציות לצורך קבלת החלטות מתקדמת בדבר קבלה או דחייה של פרויקטים (אופציות ריאליות).

הרכב הציון:

100% בחינה.

 

בעלות שליטה וניהול – היבטים מימוניים בחברות

ד"ר שמואל (מולה)  כהן

הקורס הינו חובה לסטודנטים בשנה ב או ג במנהל עסקים בהתמחות מימון. הקורס מומלץ גם לשאר הסטודנטים כקורס בחירה בתנאי שלמדו את הקורס יסודות המימון. בעוד שרובן של החברות הציבוריות בארצות הברית הינן ביזוריות (ללא גרעין שליטה), הרי חלק הארי של החברות הציבוריות בישראל (ובעצם במרבית מדינות העולם) הינן ריכוזיות הנשלטות בידי יחידים או בידי מספר בעלי שליטה. שינוי משמעותי זה בין שני סוגי החברות (ביזוריות לעומת ריכוזיות) יוצר קונפליקטים מובנים בין בעלי המניות, בעלי השליטה והמנהלים ומכאן עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על קבלת ההחלטות האסטרטגיות והטקטיות בתחומים השונים (לרבות פיננסיים). מטרת הקורס היא להעמיק את הידע וההבחנה בין שני סוגי החברות וכן לסקור את הדרכים השונות לצמצם את הקונפליקטים הנ"ל. בקורס נלמדות תאוריות פיננסיות של חוקרים דגולים זוכי פרסי נובל שונים תוך שילובם של מרצים אורחים ידועים מעולם התעשייה כיום.

הרכב הציון:

ציון סופי 100% מבחן, חובת הגשת שני תרגילים מתוך שלושה במהלך הקורס (ללא ניקוד).

 

 

שיווק דיגיטלי- גוגל

חברת ניו-מדיה

גוגל הינו מנוע החיפוש המתקדם והפופולרי בעולם. הקהל שעושה שימוש בגוגל נחשב  חם במיוחד לאור העובדה שהוא עצמו יוזם חיפוש ערכים אשר רלוונטיים אליו כאן ועכשיו. עם זאת, על פי הסטטיסטיקה, משתמשים אשר מחפשים ערכים בגוגל יקליקו לרוב על שלושת התוצאות הראשונות ומתעלמים משאר אלפי התוצאות. אי לכך, אלפי בעלי אתרים נאבקים במקביל על כיבוש התוצאות הראשונות בחיפוש של גוגל. כיצד ניתן להגיע לשם ולקדם את העסק בגוגל? הקורס יכשיר את הסטודנטים לנהל קמפיינים ממומנים בגוגל תוך יישום אסטרטגיית שיווק ולהבין כיצד לפעול כדי להגשים את המטרות העסקיות של הלקוח.

 

 

חקר שווקים ושיתופי פעולה לחברות סטארט אפ

גב' סימה חזן

הקורס יעניק כלים בתחום חקר השווקים ובניית שיתופי פעולה עסקיים. המטרה היא באמצעות פיתוח וחקר השווקים עבור חברות סטארט אפ צעירות ללמוד כיצד לעשות זאת עבור הסטארט-אפ של הסטודנטים.

 

 

 

 

Fields marked with an * are required

פגישת ייעוץ אישי חינם

אנחנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ואחד מיועצי הלימודים שלנו ישמח לחזור אליכם

שדות המסומנים ב * הם שדות חובה

תפריט נגישות

העתיד שלך נמצא במרחק
שיחת טלפון אחת!

Fields marked with an * are required